ثبت نام ۱۱ هزار هرمزگانی برای پیاده‌روی اربعین حسینی



 مدیر حج و زیارت هرمزگان گفت: تاکنون ۱۱ هزار نفر از این استان برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.

      

به گزارش صبح ساحل، علی اصغر دهقانی روز دوشنبه گفت: نام نویسی در سامانه سماح (samah.haj.ir) که شرط اصلی حضور در راهپیمایی اربعین حسینی است، از سوم مردادماه جاری (هفتم محرم) آغاز شده و تا ۲۰ شهریورماه امسال (۲۵ صفر) ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه اعزام زائران نیز از ۲۷ مردادماه تا ۲۵ شهریورماه (یکم تا پایان ماه صفر) است، بیان کرد: زائران نیازی به ویزا ندارند و عوارض خروج از کشور نیز از آن‌ها دریافت نمی‌شود.

مدیر حج و زیارت هرمزگان اظهار کرد: ارائه خدمات مناسب رفاهی، حمل و نقلی و بیمه‌ای و سایر خدمات برای زائران اربعین مستلزم ثبت‌نام در سامانه سماح است، لذا تاکید می‌شود همه افرادی که متقاضی شرکت در این مراسم معنوی هستند با مراجعه به این سامانه نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

دهقانی یادآورشد: ارائه خدماتی از قبیل تهیه بلیط، دریافت گذرنامه زیارتی اربعین و اختصاص ارز زیارتی و سایر خدمات نیز مشروط به ثبت نام زائران و متقاضیان در سامانه سماح است.

وی ادامه داد: بسته‌های مختلفی از سفر در قالب تعهدات بیمه‌ای از ۳۵ هزار تومان، ۴۵ هزار تومان و ۵۵ هزار تومان تعیین شده است که زائران می‌توانند هر یک از این بسته‌ها را انتخاب کنند.‌

این مسوول با اشاره به اینکه امسال گذرنامه از زمان خروج باید به مدت ۶ ماه اعتبار داشته باشد، گفت: افرادی که می‌خواهند از گذرنامه زیارتی اربعین استفاده کنند باید برای دریافت آن به سامانه پلیس من یا با مراجعه حضوری به پلیس + ۱۰ با پرداخت ۵۰ هزار تومان اقدام کنند که پنج روزه صادر می‌شود.

قاضی ویژه رسیدگی به مشکل ممنوع‌الخروجی افراد در هرمزگان تعیین شد

همچنین مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در نشست بررسی و پایش فرآیند ممنوع الخروجی افراد گفت: با توجه به تاکید رئیس قوه قضاییه در خصوص لزوم اطلاع رسانی به موقع موضوع ممنوع الخروجی‌ها به واسطه محدودیتی که برای افراد ایجاد می‌کنند، باید سازو کار مناسبی اتخاذ شود تا با استفاده از فناوری اطلاعات و سامانه‌های مختلف این موضوع فوری به افراد اعلام شود.

وی ادامه داد: بی‌مانع بودن خروج قانونی افراد از کشور یک اصل و از جمله مهمترین حقوق شهروندی و آزادی‌های مشروع افراد است و اگر بخواهیم برخلاف این اصل عمل کنیم باید شرایط دقیق قانونی را مدنظر قرار دهیم.

رئیس کل دادگستری هرمزگان اضافه کرد: در خصوص ممنوع الخروج کردن افراد، باید مهلت قانونی و انتفای آن در نظر گرفته شود و به طور حتم به این موضوع توجه داشت که به محض رفع مانع قانونی، از ممنوع الخروجی رفع اثر شود.

قهرمانی خاطرنشان نشان کرد: با توجه به شرایط ایام خاص اربعین که تعداد زیادی از عاشقان حضرت اباعبداللّه الحسین(ع) عازم کربلای معلی هستند، ضرورت دارد تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شود تا خدای نکرده هیچ یک از زائران از این نظر با مشکلی مواجه نشوند.

وی افزود: بر این اساس در دادسرای مرکز استان هرمزگان، قاضی ویژه‌ای برای رسیدگی به موضوع ممنوع الخروجی تعیین شده است که دستورها، مکاتبه‌ها و هماهنگی‌های لازم را در این خصوص انجام خواهد داد.

وی بابیان اینکه فقط مراجع قضایی افراد را ممنوع‌الخروج نمی‌کنند، گفت: دستگاه‌های دیگر نظیر اجرائیات ثبت اسناد، بانک‌ها و سازمان امور مالیاتی و غیره هم افراد را به دلایل مختلف ممنوع‌الخروج می‌کنند که باید به صورت ویژه تمهیدهای لازم را برای اطلاع رسانی به موقع موضوع به مشمولین ممنوع الخروجی اتخاذ کنند.

گفتنی است؛ آن دسته از احکام ممنوع‌الخروجی که از سوی دستگاه قضایی برای افراد صادر می‌شود (به غیر از موارد استثنایی امنیتی و خاص) توسط مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه و از طریق ارسال پیامک با سرشماره adliran به افراد اعلام می شود.

همچنین استعلام وضعیت ممنوع‌ الخروجی دوایر اجرای ثبت اسناد و املاک کشور از طریق سامانه ثبت من به نشانی my.ssaa.ir و استعلام وضعیت ممنوع‌ الخروجی در خصوص بدهی‌های مالیاتی از طریق سامانه tax.gov.ir با وارد کردن کد ملی و سایر مشخصات فرد انجام می‌شود.

استعلام ممنوع ‌الخروجی فراجا (فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران) و ممنوعیت از خروج کیفری نیز از طریق اپلیکیشن و سایت پلیس من (police-man.ir) امکان‌پذیر است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها