رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد هرمزگان مطرح کرد:

لزوم تزریق به موقع نقدینگی به طرح‌های توسعه‌ای



رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد هرمزگان گفت: نقدینگی مانند خون در رگ‌های سازمان است و تزریق به موقع آن به طرح‌های توسعه‌ای منجر به پویایی شرکت و ایجاد توازن و صرفه‌جویی اقتصادی خواهد شد.

به گزارش صبح ساحل، «مصطفی عطایی‌پور»، رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد هرمزگان در حاشیه بازدید اعضای هیئت مدیره شرکت فولاد هرمزگان از طرح‌های توسعه‌ای شرکت در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای، گفت: هیچ طرح توسعه‌ای بدون برنامه‌ریزی و زمان‌بندی به ثمر نمی‌رسد. بنابراین برای توسعه باید برنامه مدون داشته باشیم تا بتوانیم به اهداف و استراتژی‌ها دست یابیم.

وی درباره چالش‌های اجرای طرح‌های توسعه‌ای به ویژه تامین قطعات و تجهیزات از طریق واردات، خاطرنشان کرد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه و عدم تامین به موقع قطعات وارداتی، فولاد مبارکه از دهه 80 اقدام به بومی‌سازی کرد. به طوری که در حال حاضر 90 درصد قطعات مکانیکی مورد نیاز مبارکه از داخل تامین می‌شوند. این اقدام علاوه بر تداوم حیات کارخانه، باعث رشد در تامین‌کنندگان و پیمانکاران شده است. خوشبختانه تیم بسیار قوی و باتجربه در فولاد هرمزگان در زمینه خرید و تامین مستقر است و همین امر به پیشرفت فعالیت‌ها منجر شده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد هرمزگان اضافه کرد: زمان‌بندی مناسب طرح‌های توسعه‌ای یکی از عوامل کاهش هزینه‌ها خواهد بود. چرا که با تورم موجود در کشور، در صورتی که اجرای پروژه به طول انجامد، با توجه به تعدیلات آتی اجرای قرارداد، هزینه‌های اضافی به شرکت تحمیل خواهد شد. از این رو، دقت نظر مدیران فولاد هرمزگان می‌تواند از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کند.

عطایی‌پور با اشاره به اهمیت حفظ نقدینگی و سودآوری در شرایط کنونی، بیان کرد: ایجاد توازن در هزینه‌ها بسیار ضروری است. برای این منظور رصد دقیق تقاضای بازار، شرایط تولید و تامین مواد اولیه، تقاضای بازار و فروش به موقع می‌تواند علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، به سودآوری بیشتر منجر شود.

وی با تاکید بر اینکه تزریق به موقع نقدینگی به طرح‌های توسعه‌ای مانند تزریق خون تازه در رگ‌های کارخانه است، اضافه کرد: امروزه قیمت‌های مواد اولیه و تجهیزات در بازار ثبات ندارند و بنابراین خرید به موقع تجهیزات و قطعات بهترین راهکار صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌های اضافی به دلیل تورم خواهد بود.

رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد هرمزگان در پایان گفت: خوشبختانه مجموع پیشرفت طرح‌های توسعه‌ای فولاد هرمزگان مثبت ارزیابی می‌شود و طبق برنامه جلو می‌رود. برای حفظ و بهبود این روند، لازم است جلسات منظم با همه ارکان توسعه مانند پیمانکاران، تامین‌کنندگان و… جهت هماهنگی بیشتر برگزار شود تا در نتیجه آن، اجرای پروژه‌‌ها به ویژه نیمه دوم سال که آب و هوای استان هرمزگان شرایط بهتری دارد، با سرعت بیشتری پیگیری شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها