جدید به قدیم
در پی بارشهای شدید و وقوع سیلاب در برخی مناطق شرق استان هرمزگان، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به همراه نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه شهرستان، با حضور در روستاهای آسیبدیده، از نزدیک در جریان میزان خسارات وارده قرار گرفتند و بر تسریع در روند ارزیابی و بازسازی واحدهای مسکونی تأکید کردند.
نماینده مردم بجنورد در مجلس گفت: باید یارانه سه دهک اول جامعه، مستمریبگیران و مددجویان کمیته امداد و بهزیستی افزایش یابد، چرا که پرداختیهای فعلی کفاف هزینه نان این اقشار را هم نمیدهد.
افزایش قابل توجه سوالات نمایندگان از وزرای دولت چهاردهم، انتقادهایی درباره اتلاف وقت و کارآمدی نظارت مجلس بهدنبال داشته است. موضوعی که حالا مجلس دوازدهم را به سمت اصلاح آییننامه داخلی و بازنگری در شیوه طرح سوال از وزرا کشانده است.
افزایش چشمگیر سوالات نمایندگان مجلس از وزرای دولت چهاردهم، در ماههای اخیر به یکی از بحثبرانگیزترین موضوعات فضای سیاسی کشور تبدیل شده است؛ روندی که اگرچه در ظاهر با هدف اعمال نظارت بر عملکرد دولت دنبال میشود، اما در عمل با انتقادهایی جدی درباره اتلاف وقت مدیران اجرایی، تضعیف کارآمدی ابزارهای نظارتی و حتی آسیب به فضای وفاق میان دولت و مجلس همراه بوده است. ثبت هزاران سؤال در مدتزمانی کوتاه، آن هم از کابینهای که هنوز در ابتدای مسیر فعالیت خود قرار دارد، اکنون زنگ هشدار را برای نهاد قانونگذاری به صدا درآورده و مجلس دوازدهم را به سمت بازنگری در آییننامه داخلی و اصلاح شیوه استفاده از ابزار سؤال سوق داده است.
با پیگیریهای نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، پنج دستگاه دیالیز به تجهیزات بیمارستان شهدای بندرلنگه افزوده شد.
نماینده مردم بندرعباس در مجلی شورای اسلامی با تاکید بر لزوم استفاده از امتیازات مرزنشینی گفت: تسهیل واردات کالاهای اساسی از مرزهای هرمزگان الزامی است.
در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، احمد مرادی، نماینده مردم هرمزگان، هنگام بررسی طرح تغییر سقف کیفری مهریه تذکر دادند. وی تأکید نمود که مرد خانواده نباید به دلیل ناتوانی مالی روانه زندان شود؛ چراکه این امر میتواند موجب فروپاشی کانون خانواده و بروز پیامدهای اجتماعی شود.
نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی درباره اجرای کدینگ کارت سوخت در شرق استان و محدودیتهای ایجادشده برای مردم گفت: درخصوص کنترل کارتهای سوخت به نظر من از اساس روش درستی نیست. من صراحتاً با کدینگ مخالفم؛ چون نتیجهاش این میشود که ما در مبارزه با قاچاق سوخت، مردم خودمان را تنبیه میکنیم. واقعیت این است که در مناطق ساحلی قاچاق سوخت وجود داشته، اما نوع برخوردها طوری شده که فشارش فقط بر دوش مردم ساحل و استانهای ساحلی افتاده، نه قاچاقچیان واقعی.
«سید عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی» ادامه داد:«مشکل این است که روشهای کنترل، نظارت و مبارزه درست اجرا نمیشود یا نمیشود انجام داد، بعد برای جبران این ضعفها، محدودیت بر مردم اعمال میکنیم. امروز در پمپبنزینهای شهرهای هرمزگان صفهای طولانی داریم؛ چرا نمیتوانیم کنترل کنیم؟ تمام افرادی که در این صفها هستند قاچاقچی نیستند؛ بسیاری از آنها معلم، کارمند، کارگر و مردم عادیاند که فقط برای سوختگیری آمدهاند. تعداد کارتهای سوخت آزاد را در جایگاهها محدود کردیم و زمان استفاده از کارتهای آزاد هم کاهش دادهایم، طبیعیست که صف ایجاد شود؛ چون عرضه و تقاضا با هم نمیخواند». هاشمی نخل ابراهیمی تأکید کرد:«قاچاق بنزین در استانهای مجاور ما اتفاق میافتد، نه در مناطق ما. اما سختگیریها در هرمزگان طوری اعمال میشود که نتیجهاش فقط صفهای طولانی و اذیت شدن مردم است. من به یکی از فرمانداران گفتم ظرف یکی دو هفته باید این موضوع را حل کنید. باید با شرکت نفت و نهادهای نظارتی بنشینید و کاری کنید. هم ساعت استفاده از کارتهای آزاد سوخت باید بیشتر شود، هم تعداد کارتهای جایگاهها باید به حدی برسد که نیاز مردم تأمین شود». وی در واکنش به کاهش سهمیه آزاد از 30 لیتر به 20 لیتر گفت:«در همه جای کشور سهمیه آزاد سوخت 30 لیتر است و در هرمزگان نیز باید همین روند اجرا شود. در شرایط استثنایی زمان جنگ 12 روزه، یک سری محدودیتها طبیعی بود، اما الان دلیلی ندارد مردم در فشار باشند. استان هرمزگان در همان محدودیتها گیر کرده است. هر تصمیمی که باعث نارضایتی مردم شود، باید اصلاح شود.»
خبر ترکتحصیل بیش از ۲۷ هزار دانشآموز در هرمزگان، فقط یک آمار نیست؛ زخمی است عمیق بر پیکر آموزش و آیندهی این سرزمین. هر کودک بازمانده از تحصیل، چراغی است که در خانهای خاموش میشود و فرصتی از آیندهی هرمزگان که از دست میرود. در سفر اخیر رئیسجمهور به استان، «احمد مرادی»، نماینده مردم هرمزگان با صراحت و نگرانی از این بحران سخن گفت و هشدار داد که «ترکتحصیل گسترده در استان، به یک فاجعه ملی تبدیل شده است».
احمد مرادی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس، با انتقاد از تأمیننشدن خوراک پالایشگاه نفت آفتاب گفت:چگونه ممکن است بزرگترین پالایشگاه خصوصی کشور با ظرفیت روزانه 40 هزار بشکه و اشتغالزایی برای بیش از 2 هزار نفر، همچنان با مشکل تأمین خوراک مواجه باشد؟وی خواستار ورود جدی دولت، مجلس و استاندار به این موضوع و رفع دغدغههای موجود شد....
پیش از یلدای امسال، بندرعباس شاهد افتتاح یکی از مهمترین پروژههای زیباسازی شهری خود بود.
آخرین وضعیت اختلال خدمات در ۴ بانک