جدید به قدیم
اداره کل استاندارد هرمزگان از محل جمع آوری کمک خیریه و مردمی خانواده بزرگ استاندارد هرمزگان، بیش از ۵ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان استان توزیع کرد. به گزارش خبرنگار صبح ساحل، «محمد سروش سهیلی راد» مدیرکل استاندارد هرمزگان از پخت بیش از ۵ هزار پرس غذای گرم و توزیع آن بین خانوارهای نیازمند هرمزگان خبر داد و گفت: طبق هماهنگی بین بخش های مختلف بندرعباس و ارگان های تابعه این تعداد غذای گرم همزمان ظهر تاسوعا تهیه و توزیع شد. سهیلی راد با بیان اینکه برای این اطعام بیش از یک تن برنج استفاده شده اظهار کرد: مراسم عزاداری دهه نخست محرم باید به گونه ای برگزار شود که دل های مردم متوجه پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار(ع) باشد. وی گفت: در اهميت و ارزش اطعام نيازمندان همين بس كه سوره انسان در وصف اهل بيت(ع) به دليل اطعام ايشان به فقير و اسير و مسكين بوده است. مدیرکل استاندارد هرمزگان اذعان کرد: سراسر زندگی رسول اکرم(ص) رأفت و مهربانی بود و بارزترین ویژگی امام مجتبی(ع) که می تواند بهترین سرمشق برای دوستداران آن حضرت باشد، بخشندگی بسیار و دستگیری از دیگران است. وی در خصوص مراکز توزیع این غذاها تشریح کرد: سایر غذاها در چند مرحله به ارگان ها و نهادهای مختلفی از جمله بهزیستی، خانه سالمندان، کارگران شهرداری، مردم حاشیه نشین شهر بندرعباس، نهادهای مردمی و خیریه های محلی توزیع شده و بخشی از غذا ها به خیریه های شهرستان بندرلنگه و میناب ارسال شده است.
نمی دانم؛ شاید یکی از مخاطبان این یادداشت، خود یک فرد ناتوان حرکتی و یا یکی از اعضای خانواده یا اطرافیان شما؛ از منظر تقسیم بندی های مرسوم؛ معلول نامیده شود! اجازه می خواهم این یادداشت برای شما باشد.
جمعی از جمعیت هلال احمر هرمزگان برای امدادرسانی امروز (۲۹ دیماه) در محدوده بالادست سد نیان حضور یافتند. گفتنی است در این امدادرسانی سالمندان و افرادی که توانایی عبور از مسیرهای صعبالعبور را نداشتند با بالگرد هلال احمر هرمزگان به مکان امن منتقل شدهاند. ویدیو از عبدالحسین رضوانی
تزریق واکسن کرونا و صدور کارت های دستی و الکترونیکی آن، برای عدهای از مردم مشکلاتی را به همراه داشته است. هرگز آن صفهای طولانی و چند ساعته برای تزریق دوز اول و دوم و سختیهایی را که مردم و به ویژه سالمندان متحمل شدند، فراموش نخواهیم کرد. درآن گرمای بیسابقهی تابستان، شلوغی صف و کمبود واکسن، بسیاری از مردم به بیماری کرونا مبتلا شدند، اما آنچه این روزها بسیاری از شهروندان را نگران کرده، صدور کارتهای الکترونیکی تزریق واکسن کروناست.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، واکسینه کردن گروه دوم یا همان سالمندان از امروز کلید خورد. افراد با بیماریهای و شرایط زمینهای پر ریسک ۱۶ تا ۶۴ سال بر اساس آنالیز ریسک بر اساس راهنمای تعیین شدت ریسک که توسط کمیته فنی کرونا تهیه و بروز خواهد شد. این راهنما در دسترس عموم مردم و نیز مراکز تزریق واکسن قرار خواهد گرفت و بر اساس مستندات علمی ریسک هر فرد را بر اساس مواردی شامل ابتلا به بیماریهای خاص مانند سرطان تحت درمان با شیمی درمانی یا پرتو درمانی، بیماران پیوند عضو شده یا سایر بیماران دریافت کننده داروهای سرکوب کننده یا تضعیف کننده ایمنی یا مبتلا به نقص سیستم ایمنی، ابتلا به بیماریهایی مانند دیابت، بیماریهای قلبی و پر فشاری خون، چاقی مفرط و سایر شرایط بر اساس آخرین دستاوردهای علمی محاسبه خواهد کرد. در این گروه، افراد در اولویت سنی از بالا به پایین در لایههای ۱۰ سال به ۱۰ سال از ۶۴ سال به پایین واکسیناسیون خواهند شد. تصاویر مربوط به واکسیناسیون کرونا سالمندان در قم و اهواز است.
«حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَال» را در هزار و چهارصدمین جشن آغاز بهار عمیقتر طلب میکنیم.
چند بار در شبکههای اجتماعی نظر خود را نوشتم و گفتم در میان سه رویکرد تولید واکسن، تولید دارو، تولید ابزار و تشخیص بیماری در کوتاهمدت فقط به ابزار تشخیص و قابلاتکا بهعنوان راهکار پایدار مثبت نگاه کرد.
وقتى پس از خريد روزانه، با پاى پياده قصد خانه میکنید، در مسیر با خود میاندیشی که هرگاه خسته شدی، جایی روی نیمکتی استراحت خواهی کرد. در طول مسير به دنبال نشيمنگاهى هستيد كه براى دقايقى كوتاه هم كه شده روى آن نشسته و تجدیدقوا كنيد و دوباره به مسير خود ادامه دهيد.
آخرین وضعیت اختلال خدمات در ۴ بانک