جدید به قدیم
تجربه کشورهای مختلف در نبردهای معاصر نشان داده است که پایان جنگ، لزوماً به معنای پایان چالشها و بحرانها نیست؛ بلکه آغاز مرحلهای پیچیده و حساس برای بازسازی اجتماعی، اقتصادی و روانی جامعه به شمار میرود.
موج گسترده تعدیل نیرو در بنگاههای اقتصادی هرمزگان، حالا از یک پیشبینی صرف اقتصادی فراتر رفته و به بحرانی ملموس در بازار کار استان تبدیلشده است. فشارهای اقتصادی ناشی از شرایط جنگی، سایه سنگین خود را بر معیشت هزاران کارگر افکنده و سردرگمی و نگرانی از آینده شغلی، روزهای این قشر زحمتکش را تیره کرده است، روندی که افزایش سرعت بیکاری را بهوضوح نشان میدهد.
استاندار هرمزگان در گفتگو با صبحساحل که همه بنگاههای اقتصادی در معرض مخاطرات قرارگرفتهاند و بحث «صیانت از اشتغال» باید بهعنوان یک مؤلفه کلان اقتصادی دنبال شود.
وی همچنین از ابلاغیه به بنگاهها برای عدم تعدیل نیرو و پیگیری بستههای حمایتی برای احیای واحدهای بحرانزده در قرارگاه اقتصادی استان سخن گفت.
در ادامه نهضت سلامت و با هدف ارتقای عدالت در دسترسی به خدمات فوریتهای پزشکی، ۶ دستگاه آمبولانس جدید به ناوگان اورژانس استان هرمزگان افزوده شد.اقدامی که گامی مهم در کاهش زمان رسیدگی، افزایش رضایتمندی مردم و پاسخ به یکی از مطالبات جدی شهروندان در حوزه سلامت است.
رئیس انجمن شرکتهای هیئت ورزش کارگری استان هرمزگان منصوب شد.
تحولات اقتصادی ایران در آستانه سال آینده بیش از هر زمان دیگری تحت تأثیر تغییرات بنیادین در سیاستهای ارزی و انرژی قرار گرفته است.
این تغییرات نه از سر انتخاب آزادانه بلکه از سر ضرورت و فشارهای انباشتهای است که طی سالهای گذشته بر ساختار اقتصادی کشور وارد شده و اکنون به نقطهای رسیده که ادامه مسیر گذشته دیگر امکانپذیر نیست. دولت ناگزیر است ریل سیاستهای ارزی را تغییر دهد و همزمان در حوزه انرژی نیز به بازنگری جدی در شیوه نرخگذاری و تخصیص یارانهها دست بزند. این دو عامل، بهعنوان ستونهای اصلی اقتصاد ایران، تأثیرات گستردهای بر تمامی بخشهای تولیدی، خدماتی و مصرفی خواهند داشت و مسیر حرکت شرکتها و بنگاههای اقتصادی را بهطور کامل دگرگون خواهند کرد.
استاندار هرمزگان با تأکید بر ضرورت تعادلبخشی توسعه در شرق هرمزگان، از تدوین طرح راهبردی عملیاتی هرمزگان، پیگیری تصویب مرزهای رسمی سیریک و راهاندازی اندیشکده تخصصی مکران خبر داد.
تحول در زیرساختهای درمانی، از مهمترین نشانههای پیشرفت و عدالت اجتماعی در هر منطقه است. در روزهای اخیر، خبری امیدبخش از هرمزگان منتشر شد که دل بسیاری از بیماران و خانوادههای آنان را شاد کرد. در قالب «نهضت سلامت» ۸۵ دستگاه دیالیز به ارزش بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان به بیمارستانهای استان تحویل داده شد. این اقدام ارزشمند موجب افزایش حدود ۵۰ درصدی ظرفیت دیالیز در استان شده و شاخص خدمات درمانی به بیماران کلیوی را به سطح استاندارد کشوری رسانده است. بیتردید این دستاورد نتیجه تلاش و رایزنی ویژه استاندار هرمزگان و همراهی و پیگیری دانشگاه علوم پزشکی و نمایندگان هرمزگان در مجلس و همچنین خیرین سلامت است و شایسته است از همه مسئولان و کارکنان نظام سلامت که در این مسیر کوشیدهاند،قدردانی شود.
مسئولیت اجتماعی شرکتها دیگر یک انتخاب داوطلبانه صرف نیست بلکه ضرورتی برای توسعه پایدار و ارتقای کیفیت زندگی مردم به شمار می رود.