جدید به قدیم
تجربه کشورهای مختلف در نبردهای معاصر نشان داده است که پایان جنگ، لزوماً به معنای پایان چالشها و بحرانها نیست؛ بلکه آغاز مرحلهای پیچیده و حساس برای بازسازی اجتماعی، اقتصادی و روانی جامعه به شمار میرود.
در صبحانه خبری امروز، 5 خردادماه، با خبرهای مهم همراه شما هستیم؛ از صدای انفجار در شرق بندرعباس و تائید خبر؛ تا اعتراف فرماندهی مرکزی آمریکا به نقض آتشبس با ایران.
همچنین، تاریخ دقیق برگزاری کنکور دانشگاه فرهنگیان مشخص شد و خبرهای مهمی از حج، بیمه مادران روستایی و واکنش پاکستان به درخواست ترامپ.
شوراهای اسلامی شهر و روستا بهعنوان یکی از مهمترین مظاهر مشارکت مردم در اداره امور محلی، طی شش دوره فعالیت، نقش قابل توجهی در انتقال مطالبات مردمی و پیگیری مسائل محلی ایفا کردهاند. تجربه این سالها نشان میدهد که با وجود برخی ضعفها، اصل وجود شوراها،ضروری و کارآمدتر از نبود آنهاست.
در پی افزایش تقاضا و کاهش سرعت توزیع سوخت، صفهای طولانی در چندین جایگاه بنزین بندرعباس در روزهای گذشته تشکیل شد؛ صفهایی که بنا به گفته شهروندان، زمان انتظار برای سوختگیری را تا حدود سه ساعت افزایش داده است. این وضعیت موجب نگرانی و گلایه رانندگان شده و ترافیک سنگین در اطراف برخی جایگاهها را رقم زده است.
در روز دوشنبه 24 فروردین 1405، صفهای غیرمعمول و طولانی برای دریافت بنزین در بندرعباس توجه بسیاری از شهروندان و رانندگان را به خود جلب کرد. گزارشهای مردمی نشان میدهد که در برخی از جایگاههای عرضه سوخت، رانندگان ناچار بودهاند تا سه ساعت در صف بمانند تا بتوانند باک خود را پر کنند. این مسئله علاوه بر ایجاد نارضایتی گسترده، موجب اختلال در تردد شهری و افزایش حجم ترافیک در خیابانهای اطراف جایگاهها شده است.
بر اساس گفته تعدادی از رانندگان، تشکیل این صفها از ساعات ابتدایی صبح آغاز شده و تا بعدازظهر ادامه داشته است. برخی از آنان کمبود نازلهای فعال، کاهش سرعت توزیع و افزایش ناگهانی تقاضا را از دلایل اصلی این ازدحام عنوان میکنند. به گفته یکی از شهروندان، «از حدود ساعت هشت صبح در صف هستم و هنوز نوبتم نرسیده. چنین وضعیتی در ماههای اخیر کمسابقه بوده است.»
گزارشها حاکی است که برخی جایگاهها با ظرفیت کمتر از معمول فعالیت کردهاند که همین موضوع نیز در طولانیتر شدن صفها اثر داشته است. هرچند تاکنون توضیح رسمی درباره علت این وضعیت ارائه نشده، اما منابع محلی احتمال میدهند افزایش سفرهای درونشهری و حاشیهای و همچنین مشکلات مقطعی در تأمین و توزیع سوخت میتواند از عوامل شکلگیری چنین صفهایی باشد.
شهروندان انتظار دارند مسئولان مربوطه با بررسی دقیق موضوع و ارائه توضیحات شفاف، نسبت به رفع مشکل و جلوگیری از تکرار چنین وضعیتهایی اقدام کنند.
تنگه هرمز، آبراهی کمعرض اما عمیق و استراتژیک، در نقطهای حساس از جغرافیای سیاسی جهان واقع شدهاست. این گذرگاه آبی که خلیج فارس را به دریای عمان و از آنجا به اقیانوسهای آزاد متصل میسازد، فراتر از یک مسیر کشتیرانی معمولی، بهعنوان یکی از حساسترین و حیاتیترین شریانهای ترانزیت انرژی در کره زمین شناخته میشود. اهمیت این تنگه نه تنها از تراکم و حجم ترافیک عبوری از آن، که از جایگاه منحصربهفرد آن در معادلات امنیتی، اقتصادی و ژئوپلیتیکی منطقه خلیج فارس و جهان نشأت میگیرد.
با حضور خان محمدی رییس سازمان نوسازی مدارس کشور ، میرزاده معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، رادمهر فرماندار میناب، هاشمی نخل ابراهیمی نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام ابراهیمی نماینده هرمزگان در خبرگان رهبری ،صادقی پور معاون امورهماهنگی و عمرانی استانداری هرمزگان، مهدی باوقار زعیمی مدیرکل نوسازی مدارس استان، ضیایی مدیرکل آموزش و پرورش استان،سیدعبدالله هاشمی رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان و جمعی از مسوولین مدرسه ۹ کلاسه صاحب الزمان در شهرستان میناب به بهره برداری رسید.
باوقار در این آیین اظهار داشت: این فضای آموزشی با زیربنایی بالغ بر ۸۰۰ مترمربع احداث شده است .
به گفته وی ، این مدرسه دارای ۹ کلاس درس، آزمایشگاه، کارگاه آموزشی،کتابخانه و نمازخانه و سرایداری می باشد.
گفتنی است؛ مدرسه ۹ کلاسه صاحب الزمان سومین فضای آموزشی است که از محل مولدسازی در استان هرمزگان احداث شده است.
مدرسه ۹ کلاسه صاحبالزمان(عج) با حضور خانمحمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و جمعی از مسئولان ملی و استانی، در شهرستان میناب افتتاح و به بهرهبرداری رسید.
در آیین افتتاح این فضای آموزشی، میرزاده معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزشوپرورش، رادمهر فرماندار میناب، هاشمی نخل ابراهیمی نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی، حجتالاسلام ابراهیمی نماینده هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری، صادقیپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان، مهدی باوقار زعیمی مدیرکل نوسازی مدارس استان، ضیایی مدیرکل آموزشوپرورش هرمزگان، سیدعبدالله هاشمی رئیس مجمع خیرین مدرسهساز استان و جمعی از مسئولان حضور داشتند.
مهدی باوقار زعیمی در این آیین اظهار داشت: این فضای آموزشی با زیربنایی بالغ بر ۸۰۰ مترمربع احداث شده است.
وی افزود: مدرسه ۹ کلاسه صاحبالزمان(عج) دارای ۹ کلاس درس، آزمایشگاه، کارگاه آموزشی، کتابخانه، نمازخانه و فضای سرایداری است.
گفتنی است مدرسه ۹ کلاسه صاحبالزمان(عج) سومین فضای آموزشی احداثشده از محل مولدسازی در استان هرمزگان به شمار میرود.
با حضور معاون وزیر آموزشوپرورش و جمعی از مسئولان ملی و استانی، دومین استخر دانشآموزی استان هرمزگان با زیربنایی بیش از 1053 مترمربع در شهرستان میناب به بهرهبرداری رسید.
در آیین افتتاح این پروژه، خانمحمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، میرزاده معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزشوپرورش، رادمهر فرماندار میناب، هاشمی نخل ابراهیمی نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی، حجتالاسلام ابراهیمی نماینده هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری، صادقیپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان، مهدی باوقار زعیمی مدیرکل نوسازی مدارس استان، ضیایی مدیرکل آموزشوپرورش هرمزگان، سیدعبدالله هاشمی رئیس مجمع خیرین مدرسهساز استان و جمعی از مسئولان حضور داشتند.
برای سوختگیری پول نقد همراه داشته باشید