جدید به قدیم
در نشستی با حضور مشاور اقتصادی رئیسجمهور، مهرداد بازرگان، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان هرمزگان، با لحنی گلایهمند از عملکرد دولت در حوزه سیاستهای ارزی و صادراتی، نسبت به تداوم فشار بر فعالان بخش کشاورزی و شیلات هشدار داد.
آگهی دعوت از سهامداران
آگهی دعوت از سهامداران
رصد هفتگی بازار کالاهای اساسی درهفته منتهی به ۴دی۱۴۰۴ نشان میدهد نرخ برخی تنماهیهای ساده از ۱۱۹.۹۰۰تومان به ۱۳۸هزار تومان و رب گوجهفرنگی از ۹۹.۹۰۰تومان به ۱۱۵هزار تومان افزایش یافته است.
دعوتنامه تشکیل مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده نوبت اول
در یکصد و دوازدهمین نشست شورای گفتوگوی دولت و بخش خصوصی هرمزگان، سه محور اصلی «تسهیل تجارت»، «شفافیت و مقابله با فساد» و «اصلاح الگوی کشت» در کانون مباحث قرار گرفت،نشستی که با حضور استاندار، رئیس کل دادگستری ،رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان و دیگر مسوولان و فعالین اقتصادی برگزار شد و هر یک از مقامات با بیان چالشها و هشدارهای جدی، بر ضرورت تصمیمگیری فوری برای حفاظت از منابع ملی و نجات بخشهای حیاتی اقتصاد استان تأکید کردند.
«محمد گرگیج»، فعال باسابقه و کارآفرین حوزه آبزیپروری، معتقد است آینده صنعت شیلات ایران نه در سایه کمبود سرمایه بلکه زیر فشار کمبود نیروی متخصص تهدید میشود. او میگوید «کار فراوان است، اما متخصص کم» و هشدار میدهد که گسترش مدرکگرایی و بیتوجهی به مهارت، توسعه این صنعت را متوقف خواهد کرد. این گزارش نگاهی است به انتقادات او و نشانههایی که حکایت از یک بحران خاموش در زیرساخت انسانی صنعت شیلات دارد.
اعتراض اهالی چند روستا در شهرستان سیریک به راهاندازی آبشیرین کن 2 میلیون متر مکعبی برای انتقال آب دریا به اصفهان، همچنان بیپاسخ مانده است. اهالی روستای کناردان، بنداران و زیارت روز جمعه 31 فروردین ماه بار دیگر نارضایتی خود را از محل جانمایی پروژه آبشیرینکن اصفهان با شعارهایی چون «آب اصفهان به قیمت جان سیریک» اعلام کردند. اهالی میگویند که با انتقال آب مسئلهای ندارند اما جانمایی این آبشیرین کن در نزدیکی روستاها، اشتغال آنها یعنی صید و صیادی را به موجب حجم پساب آب شیرینکن تحت تاثیر قرار خواهد داد و همچنین به دلیل افزایش شوری آب موجب تعطیلی حداقل 16 مراکز تکثیر و پرورش میگو در این منطقه میشود.
عادات موریانههای زندگی هستند. در سکوت تکههای پازل زندگی را از بین میبرند و گاه آدمی آنقدر دیر هوشیار میشود که ازآنچه در ابتدا بدان اندیشیده بود دیگر خبری نیست.
معاون اجرایی رییس جمهور امروز پنجشنبه 27 مرداد ماه به منظور بازدید از پروژههای مربوط به مصوبات سفر رئیس جمهور به بندرعباس سفر کرد. به گزارش صبح ساحل، «سید صولت مرتضوی»، سرپرست نهاد ریاست جمهوری و معاون اجرایی رییس جمهور به همراه استاندار هرمزگان از یک واحد پرورش میگو در بندرعباس بازدید کرد. بازدید از روند ساخت بیمارستان 531 تخت خوابی بندرعباس، بندر شهید رجایی و حضور در پانزدهمین جلسه شورای اداری هرمزگان با دستور کار بررسی و نظارت برروند اجرایی شدن مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان از دیگر برنامههای مرتضوی در سفر یک روزه خود به بندرعباس است.
برای سوختگیری پول نقد همراه داشته باشید