ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان/ دریا متلاطم خواهد شد



 رییس اداره هواشناسی قشم با بیان اینکه ناپایداری وضعیت جوی و دریایی امروز (پنجشنبه) در استان هرمزگان مورد انتظار است، گفت: با وزش باد جنوب شرقی - جنوب غربی همراه با رگبار باران، رعد و برق و تُند باد لحظه ای دریا در تنگه هرمز، جزایر و مناطق ساحلی این استان مواج و متلاطم خواهد شد.

  

به گزارش صبح ساحل، محمد کاملی دیرستانی روز پنجشنبه با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم اظهار کرد: طبق تحلیل نقشه ها و مُدل های هواشناسی از امروز تا ظهر شنبه ۲۷ آبان، فعالیت سامانه بارشی در بیشتر نقاط استان هرمزگان پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: در این مدت، رگبار باران و رعد و برق، تُند باد لحظه‌ای گاه تگرگ، آبگرفتگی معابر عمومی، افزایش باد با احتمال گرد و غبار و همچنین سیلابی شدن مسیل ها مورد انتظار است.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: بیشتر بارش های این سامانه در مناطق دریایی استان هرمزگان به ویژه تنگه هرمز، جزایر، سواحل و مناطق مرکزی و شرقی این استان پیش بینی می شود، از این رو بهتر است شهروندان از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه های فصلی خودداری و از صعود به بلندی ها اجتناب کنند.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: براساس پیش بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده نگری دریا با افزایش باد جنوب شرقی همراه با رگبار باران و رعد و برق و تُندباد لحظه ای، نسبتاً مواج پیش بینی می شود و در این مدت شرایط برای دریانوردی مساعد نخواهد بود، از این رو توصیه می شود شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از رفت و آمد خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد.

وی گفت: به لحاظ دمایی، کاهش دمای بیشینه ( ۲ تا چهار درجه سلسیوس) در سطح استان هرمزگان پیش بینی می شود.

رییس اداره هواشناسی قشم بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۲۳ درجه و ۸۲ درصد و شهر قشم را ۲۶ و ۷۰ درصد اعلام کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها