افزایش 24 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر جاسک/ بیش از 27 هزار TEU کانتینر یخچالی در این بندر جابه‌جا شد



مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از افزایش 24 درصد عملیات لجستیکی در بندر جاسک خبر داد و گفت: بیش از 282 هزار تن انواع کالای غیرنفتی در هشت ماهه امسال در این بندر راهبردی تخلیه و بارگیری شد. 

به گزارش صبح ساحل، «حمیدرضا محمد حسینی تختی»، مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان در تشریح عملکرد هشت‌ماه بندر جاسک، جهش صادرات غیر نفتی را در این مدت 24 درصد اعلام کرد و افزود: 282 هزار 834 تن انواع کالا شامل مصالح ساختمانی و میوه و تره بار از بندر جاسک به کشور های حوزه خلیج فارس صادر شده است. 

وی مزیت صادرات از این بندر را سرعت، سهولت و هزینه خدماتی کمتر عنوان کرد و ادامه داد: 27 هزار و 140 TEU  کانتینر یخچالی در این مدت زمانی جابه‌جا شده که افزایش 23 درصدی را نسبت به مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان، توسعه زیرساخت مناسب در بندر جاسک را بستر  مناسبی برای توسعه فعالیت‌های تجاری در این بندر راهبردی دانست.

محمدحسینی از برنامه‌های مهم در راستای ارتقا توان عملیاتی و بالا بردن ظرفیت بندر به جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و افزایش سهم در بازار کشورهای حوزه خلیج فارس اشاره کرد. 

بندر چند منظوره جاسک با عمق حوضچه 5.5 دارای ۵۲۰ متر طول اسکله در فاصله ۳۲۰ کیلومتری شرق بندرعباس قرار دارد.  امکان صادرات محصولات شیلاتی و کشاورزی به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس بخشی از امتیازات بندر جاسک به شمار می‌رود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها