تفاهم‌نامه سه‌جانبه کاشت نهال در جاسک امضا شد



تفاهم نامه سه جانبه کاشت نهال در طرح پویش مروارید میان استاندار هرمزگان، فرمانده نیروی دریایی ارتش و رئیس سازمان منابع طبیعی کشور منعقد شد.

 

به گزارش صبح ساحل، مهدی دوستی، امروز (نوزدهم آذرماه)، در حاشیه آئین امضای تفاهم‌نامه کاشت نهال که در قالب طرح پویش مروارید میان استاندار هرمزگان و فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری منعقد شد، اظهار کرد: تا پیش از دولت سیزدهم  ظرفیت کاشت نهال استان هرمزگان کمتر از ۱۰۰ هزار نهال بود اما بعد از اهتمام ویژه دولت بر نهال‌کاری رشد قابل توجهی در ظرفیت تولید و کاشت نهال محقق شد.

وی افزود: اگر می‌خواستیم ظرفیت نهال‌کاری در استان را ۱۰۰ درصد افزایش دهیم نهایتا به ظرفیت ۲۰۰ هزار نهال می‌رسیدیم اما با استفاده از پتانسیل‌های مردمی و درگیرکردن جوامع محلی توان تولید و کاشت ۱۰۰ هزار نهال ۲۰ برابر شد و در سال ۱۴۰۱ به ۲ میلیون نهال رسید.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه امسال ظرفیت تولید و کاشت ۶.۵ میلیون نهال در استان ایجاد شده، گفت: اگر بدون کمک مردم می‌خواستیم این برنامه را تحقق بخشیم به ۴ سال زمان و میلیاردها تومان اعتبار نیاز داشتیم اما با سپردن کار به مردم رشد چند ده برابری میسر شد.

دوستی با اشاره به نقش نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در اجرای طرح پویش، ادامه داد: جامه عمل پوشاندن به فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی در اقتصاد دریا برای نیروی دریایی حائز اهمیت بالایی است و دنبال می‌شود و ما نیز دست‌یاری به سوی همه کسانی که در جهت تحقق این فرمان معظم‌له حرکت کنند دراز می‌کنیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها