حواشی هفته



در «حواشی هفته»، به مرور اخبار و حاشیه‌هایی که در هفته گذشته پربازدید شده و مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته‌است، می‌پردازیم.

 

هک شدن جایگاه های سوخت

روز دوشنبه، 27 آذرماه، تعدادی از جایگاه‌های پمپ‌بنزین در سراسر کشور با اختلال جدی برای عرضه بنزین مواجه شدند. کمی بعد اعلام شد که احتمال حمله سایبری به نرم‌افزار مرتبط با توزیع سوخت دلیل این اختلال بوده است. در نهایت پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شدند که نشان می‌دادند احتمالا این حمله سایبری وابسته به یک گروه هکری اسرائیلی به نام گنجشک‌های درنده است. در ادامه، حساب کاربری روزنامه جروزالم پست با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که گروه هکری گنجشک‌های درنده مسوولیت هک شدن جایگاه‌های سوخت در ایران را بر عهده گرفته است. البته این گروه هکری دو سال پیش نیز مسوولیت حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت کشور را بر عهده گرفته بود. با این حال، روابط عمومی سازمان پدافند غیرعامل کشور با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که هک و نفوذ به جایگاه‌های سوخت‌رسانی را تایید نمی‌کنند و در حال بررسی وضعیت هستند.

 

 

 

علت مخالفت نمایندگان با تعطیلی شنبه لو رفت

«جلال رشیدی کوچی»، عضو کمیسیون شوراها در مجلس گفت: بر اساس آنچه من از دوستان و همکاران شنیده‌ام مخالفان تعطیلی روز شنبه از جنس اعتقادی و مذهبی هستند و می‌گویند که شنبه و یکشنبه روز تعطیلی یهودیان و مسیحیان است. عضو کمیسیون شوراها در مجلس که موافق افزایش تعطیلی روز شنبه به عنوان دومین روز تعطیلات آخر هفته است در خصوص استدلال مخالفان تعطیلی روز شنبه گفت: بر اساس آنچه من از دوستان و همکاران شنیده‌ام مخالفت با تعطیلی روز شنبه از جنس اعتقادی و مذهبی است. وی افزود: مخالفان می‌گویند که شنبه و یکشنبه روز تعطیلی یهودیان و مسیحیان است. ما هم به نظر آنها احترام می‌گذاریم، اما ما که روز جمعه تعطیل هستیم.

 

 نامه 60 میلیونی برای مداح در شهرداری بندرعباس

نامه ای در فضای مجازی نامه‌ای در 27 آذرماه، درباره درخواست 60 میلیون تومانی برای هزینه مداحی به منظور مراسم تشییع و خاکسپاری یک شهید گمنام در شهرداری بندرعباس منتشر شده که واکنش‌های فراوانی بدنبال داشته است.

 

حادثه‌های ساحل سورو منجر به بسته شدن یکی از ورودی‌های ساحل شد

پس از اتفاقات اخیر ساحل سورو مبنی بر مرگ پرندگان بر اثر برخورد ویراژ خودروهای ساحل و تصادفات آن،  مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۴ بندرعباس در 28 آذرماه اعلام کرد که شهرداری بندرعباس با همکاری امام جمعه منطقه سورو و با کمک مردم محلی، توانست در موضوع بستن ساحل به توافقی مثبتی دست یابد. در همین راستا، فاز نخست بستن ورودی ساحل در محدوده ساحل کپشکن، اجرایی و نیوجرسی ها جانمایی شد و امیدواریم سایر ساحل نیز بسته شود.

 

بدون تشریفات بودن تشییع امیرکویت

شیخ «نواف»،‌ امیر ۸۶ ساله کویت شنبه، 25 آذرماه در بیمارستان درگذشت. وی 3 هفته قبل به دلیل شدت گرفتن بیماری به بیمارستان منتقل شده بود. شیخ نواف الاحمد الصباح ۳ سال قبل (سال ۲۰۲۰ ) بعد از مرگ برادر ناتنی اش، به عنوان امیر جدید کویت معرفی شد. امیر قبلی کویت (شیخ صباح) هم بعد از انتقال به بیمارستانی در امریکا، به دلیل بیماری در سن بیش از ۹۰ سالگی درگذشت. حالا ولیعهد یعنی شیخ مشعل ۸۳ ساله امیر جدید کویت شد. مراسم شیخ نواف امیر در روز 26 آذرماه بدون هیچ تشریفاتی برگزار شد. ساده بودن مراسم تشییع امیر کویت بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است.  تصاویری از محل دفن شیخ صباح، امیر کویت در گورستان صلیبیخات، جایی که امیران گذشته هم مدفون اند نیز در زیر آمده است.

 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها