حضور نیروهای هلال احمر پنج استان کشور برای امدادرسانی در سیلاب سیستان و بلوچستان



دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور گفت: بیش از ١٥٠ تیم عملیاتی با پشتیانی پنج استان همجوار استان سیستان و بلوچستان در منطقه حضور دارند و مشغول امدادسانی به افراد گرفتار سیل و رفع آبگرفتگی در این استان هستند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، یعقوب سلیمانی روز شنبه در حاشیه بازدید از مناطق درگیر سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان افزود: بعد از وقوع سیل در جنوب این استان تیم های امدادی هلال احمر با تمام توان برای ارائه خدمات به آسیب دیدگان وارد عمل شدند.

وی ادامه داد: بعد از مهیا شدن امکان انجام عملیات امدادرسانی هوایی، ۲ بالگرد هلال احمر در حال ارائه خدمات به مردم گرفتار شده در مناطق سخت گذر استان سیستان و بلوچستان هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان نیز از امدادرسانی به چهار هزار و ۵۷۸ نفر در حادثه آبگرفتگی جنوب استان در چند روز اخیر خبرداد و گفت: براثر بارش‌های شدید باران در جنوب سیستان و بلوچستان و بروز آسیب در برخی شهرستان‌ها، ۵۱۶ نیروی عملیاتی در قالب ۹۱ تیم به مناطق حادثه دیده نیکشهر، کنارک و چابهار اعزام شدند.

سیدمحمدمهدی سجادی ادامه داد: نیروهای امدادی هلال احمر ضمن ارزیابی روستای‌های آسیب دیده، خانه‌ها را از آب تخلیه و اقدام به توزیع اقلام امدادی کردند و تاکنون نجاتگران هلال احمر برای یک‌هزار و ۴۰۰ نفر امکان اسکان اضطراری را فراهم کرده اند.
وی با تاکید بر ادامه عملیات امدادرسانی به مردم سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: یک‌هزار و ۶۳۴تخته پتو، ۸۵۴ تخته موکت و ۷۶۷بسته غذایی ۷۲ساعته، میان خانواده های آسیب دیده از سیل توزیع شده است.

سجادی بیان کرد: همچنین با توجه به گرفتاری یک نفر ماهیگیر در یک قایق در سیلاب های منطقه یارمحمد بازاربخش پلان شهرستان چابهار، یک تیم امداد و نجات به رها سازی این ماهیگیر اقدام کردند.

وی خاطر نشان کرد: برای کمک رسانی بهتر و به موقع تیم تخصصی واکنش سریع امداد و نجات استان و ۲ تیم از نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان هامون به روستاهای شارک و دنسر از توابع تلنگ شهرستان قصرقند اعزام شده است.

بارندگی‌های شدید و طغیان رودخانه‌ها در چند روز اخیر راه ارتباطی چندین مسیر اصلی، فرعی و روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان را بسته است که بازگشایی مسیرها از ابتدای شروع سیلاب در این مناطق آغاز شده و راهداران در تلاش هستند تا هرچه سریع‌تر راه‌های ارتباطی بازگشایی شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها