فوتبال هرمزگان باز هم لیگ یکی نشد

حسرتی که دوباره بر دلمان ماند



حسرت نداشتن یک تیم در لیگ دسته اول فوتبال کشور سال‌هاست که بر دل هوادران عاشق به فوتبال  هرمزگان مانده است و معلوم نیست کی فوتبال هرمزگان از این برزخ بیرون خواهد آمد.
در فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ هرمزگان سه نماینده در لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه های کشور داشت و بیشتر هوادران این امید را داشتند که حداقل یک تیم راهی لیگ دسته اول شود اما باز هم این اتفاق نیفتاد. 
مهمترین اتفاقی که در این فصل برای فوتبال هرمزگان افتاد ، این بود که  شهرداری که  پس از سال ها جان دوباره به فوتبال استان بخشیده بود  با تصمیمات اشتباه و عدم برنامه ریزی مناسب  به لیگ دسته سوم فوتبال کشور سقوط کرد و این تیم باید  در فصل جدید در مرحله نهایی لیگ دسته سوم بازی کند تا شاید فصل بعد دوباره به لیگ دسته دوم صعود کند. شهرداری به نوعی شناسنامه فوتبال این استان است و انتظارات از این تیم بسیار بالا است.
شهرداری اول فصل مربی را به عنوان سرمربی خود انتخاب کرد  که یک بار امتحان خودش را برای فوتبال هرمزگان پس داده بود و مشخص بود این کاره نیست.
همان زمان خیلی از کارشناسان این انتخاب را اشتباه دانستند اما گوش شنوایی نبود تا این که عملکرد ضعیف این سر مربی باعث شد تا خود مسوولان شهرداری دست به کار شوند و ایشان را برکنار کنند. دومین اشتباه شهرداری در انتخاب سرمربی دوم بود. آن ها خیال می کردند چون این مربی یک زمان موفق شده است و تیم های تحت هدایت خود را به لیگ یک آورده است  پس می تواند شهرداری را نجات دهد.
 در صورتی که کار از کار گذشته بود و حال روز شهرداری روز به روز بدتر می شد تا این که در آخرین بازی فصل شکست خورد و به لیگ دسته سوم سقوط کرد.
اگر بخواهیم  کمی دقیق تر بررسی کنیم استارت  سقوط شهرداری بندرعباس به لیگ دسته سوم  زمانی  خورد  که  امیر خلیفه‌اصل از این تیم جدا شد. خلیفه اصلی که موفق شده بود شهرداری را پس از سال ها با کمک یک مدیر فوتبالی به نام فرامرز عیانی به مرحله پلی آف بیاورد و به یک قدمی لیگ یک برساند اما روی بدشانسی باز هم نشد که شهرداری راهی لیگ یک شود.  
خلیفه اصل برای فصل جدید تنها یک  نیم فصل روی نیمکت نارنجی پوشان نشست و بعد از آن از این تیم جدا شد. پس از جدایی خلیفه اصل،  اصلی ترین گزینه هدایت نارنجی پوشان هرمزگانی،  مهدی  کریمیان بود. 
 این مربی در آخرین بازی نیم فصل اول فصل ۱۴۰۱-1402  لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه های کشور به بندرعباس آمد و در ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس، بازی تیم های شهرداری بندرعباس و مس نوین کرمان را از نزدیک تماشا کرد اما این مربی به یک باره قید هدایت تیم شهرداری را زد و با مسوولان باشگاه فولاد هرمزگان به توافق رسید و هدایت این تیم را بر عهده  گرفت.  بعد از این که نادر غله بانی هم از جمع فولادی ها جدا شد مسوولان شهرداری بندرعباس با نادر غله بانی به توافق رسیدند و این مربی کار بلد بومی نیم  فصل دوم به عنوان سرمربی روی نیمکت شهرداری  نشست تا شاید بتواند تیم مردمی و دوست داشتنی شهرداری بندرعباس را از جایگاهی که در  جدول رده بندی داشت  نجات دهد. بدین ترتیب در نیم فصل دوم ، نادر غله‌بانی که در پایان نیم فصل عملکرد نسبتا خوبی هم داشت  به جای امیر خلیفه اصل روی نیمکت شهرداری نشست و  با درایت خوب این مربی کار بلد سهمیه لیگ دسته دوم کشور با هر سختی که بود برای  استان حفظ شد. متاسفانه مسوولان شهرداری بندرعباس برای فصل بعد هم به مربی بومی اعتماد نکردند و دوباره به سراغ مربی رفتند که یک بار هدایت این تیم را بر عهده داشته و عملکردش برای همه روشن بود. اولین اشتباه نیکبخت سرمربی جدید شهرداری  این بود که با بازیکنان متعصب و با غیرت بومی در افتاد و آن ها را کنار زد که این خودش می تواند یکی از اصلی ترین عامل سقوط نارنجی پوشان شهرداری به لیگ دسته سوم هم باشد. نیکبخت تنها تا پایان هفته نهم دوام آورد و به دلیل عملکرد بعدش با توافق با مسوولان شهرداری از ‌این تیم جدا شد. بعد از جدایی نیکبخت مسوولان‌شهرداری بندرعباس به سراغ سرمربی رفتند که  در فصل گذشته لیگ دسته دوم  نفت و گاز گچساران را به لیگ دسته یک آورده بود. 
در چند بازی باقی مانده از نیم فصل اول به واسطه این که داریوش یزدی خودش تیم را نبسته بود نمی‌شد خیلی از  عملکردش ایراد گرفت.  
در نیم فصل دوم این مربی به هر دلیلی که خودش می داند با بازیکنانی بومی که می توانستند به داد شهرداری برسند لجبازی کرد و از وجود آن ها به صورت کامل بهره نمی برد که این موضوع صدای هوادران را هم در آورده بود و چندین بار شعار حیا کن شهرداری را رها کن در ورزشگاه خلیج فارس سر دادند اما نه این شعار ها و نه سیاست های مسوولان شهرداری که می‌خواستند در چند بازی آخر داریوش یزدی را بر کنار کنند روی این مربی تاثیر نگذاشت و متاسفانه اتفاقی که نباید برای نارنجی پوشان شهرداری می افتاد در آخرین هفته در کرج افتاد و شهرداری به لیگ دسته سوم سقوط کرد. سقوط شهرداری به لیگ دسته سوم دل خیلی از هواداران را به درد آورده است و هیچ مرحمی نمی تواند دل آن ها را تسلی ببخشد. خیلی از این هواداران با روزهای خوب و بد شهرداری شب خود را به صبح گذارنده اند و حالا نگران اوضاع و احوال این تیم هستند که آیا بلایی که روزی سر آلومینیوم المهدی آمد سر این تیم هم میاد. یا این که با درایت مسوولان بار دیگر شهرداری به عنوان تیم اول استان به جایگاه واقعی خودش که حداقل لیگ یک است باز می گردد. یقیناهیچ یک از مدیران شهرداری بندرعباس از خود شهردار گرفته تا  مدیر  عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری،  قائم مقام باشگاه و حتی مدیر تیم فوتبال شهرداری دوست نداشتند در دوران مدیریت شان تیم شهرداری به لیگ دسته سوم سقوط کند پس مدیران تیم شهرداری باید از سقوط تیم فوتبال شهرداری بندرعباس درس بگیرند.درسی که بايد از همان شروع فصل تیم را به گونه ای  آماده  کنند که نیاز نباشد هنوز نیم فصل نشده به فکر تغییرات سرمربی باشند. مدیران ورزشی باید بدانند همیشه تغییرات جواب نخواهد داد، مثل تغییر فرامرز عیانی که به عنوان مدیر تیم فوتبال حتی لحظه ای هم از فکر این تیم بیرون نمی رفت و با حضور ایشان تیم به مرحله پلی آف هم رسید اما به یک باره ایشان را کنار گذاشتند. 
متاسفانه تغییرات مدیرتی و مربیگری به جای این که شوکی به تیم شهرداری وارد کند بر عکس عمل کرد و این  تغییرات باعث شد سهیمه لیگ دسته دوم کشور را از دست بدهیم و حالا باید آن قدر تلاش کنیم که شاید دوباره به لیگ دسته دوم بیایم.اگر از ناکامی شهرداری بگذریم و  بخواهیم نگاه کوتاهی به عملکرد فولاد هرمزگان و شناوری سازی قشم هم داشته باشیم باید بگویم  تیم فولاد  هم با تمام حمایت‌های که از سوی مسئولان فولاد صورت گرفت نتوانست خواسته هوادران را بر آورده کند.
روزی که مهدی پاشازاده هدایت تیم فولاد  هرمزگان را به دست گرفت خیلی ها گفتند که فولاد مربی متخصص صعود به لیگ یک را به خدمت گرفته است و حتی خود این مربی در روز معارفه خودش آن قدر با قدرت حرف می زد که یک درصد هم  شک نمی کردیم  که فولاد این فصل به لیگ یک صعود نکند.
اما امروز می بینیم که این تیم جز کسب عنوان ششمی نتوانست کار دیگری از پیش ببرد. آن گونه که به نظر می رسد پاشازاده زاده در فصل جدید روی نیمکت فولاد نخواهد بود و اگر مدیران فولاد  می‌خواهند فصل  جدید راهی لیگ دسته اول شوند باید از همین امروز به فکر یک کادر فنی و بازیکنان خوب باشند.
 شناورسازی قشم موفق ترین تیم هرمزگانی در این فصل از لیگ دسته دوم فوتبال کشور بود. این تیم با بازی های که با بازیکنان بومی خودش به نمایش گذاشت تا آخرین بازی هم شانس این را داشت که حداقل به بازی پلی آف لیگ یک صعود کند اما روی بدشانسی و تنها به خاطر دو  امتیاز نتوانست این اتفاق برایش بیفتد. شناورسازی قشم یک تیم کاملا مردمی است که در تمامی بازی های خانگی لرزه بر تن حریفان خود انداخته بود و تیمی نبود که در پی پشت قشم بتواند به راحتی بازی کند. اگر بخواهیم منصفانه درباره این تیم قضاوت کنیم باید نمره قبولی به آن بدهیم و اگر در دو سه بازی آخر خود عملکرد بهتری به نمایش می گذاشتند يقينا این تیم اگر به صورت مستقیم به لیگ یک صعود نکرده بود به بازی پلی آف راه پیدا می‌کرد. در پایان این گزارش باید به این موضوع  اشاره کنیم که تنها دلخوشی هوادران فوتبالی خرید امتیاز لیگ یک توسط پالایش نفت بندرعباس است.  
مسوولان باشگاه پالایش نفت بندرعباس قول داده‌اند که امتیاز یک تیم لیگ یکی را خریداری کنند و امیدواریم که این اتفاق بیفتد و برای فصل جدید هوادران در ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس یک‌ تیم هرمزگانی در رقابت های لیگ یک حمایت کنند.
روزنامه صبح ساحل
 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها