صدور هشدار ‌زرد هواشناسی

دمای هوای هرمزگان به ۵۰ درجه می‌رسد



مدیرکل مدیریت بحران هرمزگان گفت: در پی صدور هشدار ‌زرد هواشناسی در سطح استان، مطابق فعالیت این سامانه، شاهد افزایش محسوس دما در سطح استان و رسیدن دما به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس در برخی نقاط خواهیم بود.

 

به گزارش صبح ساحل،‌ مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان هشدار داد: احتمال رسیدن دما به آستانه ۵۰ درجه در برخی مناطق هرمزگان وجود دارد.

مهرداد حسن‌زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد در سطح استان اظهار داشت: مطابق فعالیت این سامانه، شاهد افزایش محسوس دما در سطح استان و رسیدن دما به آستانه 50 درجه سلسیوس در برخی نقاط خواهیم بود.

وی افزود: اوج این سامانه از ظهر پنج‌شنبه 10 خرداد تا بعدازظهر یک‌شنبه 13 خرداد خواهد بود که شاهد افزایش دما و گرم شدن مناطقی از استان خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: این افزایش محسوس دما در سطح استان و رسیدن دما به آستانه 50 درجه سلسیوس در شهرستانهای بستک، پارسیان، رودان، میناب و برخی نقاط مرکزی و شمالی استان رخ می‌دهد و برخی مناطق دیگر از جمله بندرعباس، بندرلنگه، خمیر، حاجی‌آباد، بشاگرد، سیریک، جاسک، جزیره کیش، جزیره لاوان، جزیره سیری، ابوموسی، قشم، تنب بزرگ و هشت‌بندی قابل لمس خواهد بود.

حسن‌زاده گفت: بر اثر این سامانه احتمال افزایش مصرف حامل‌های انرژی، احتمال گرمازدگی، احتمال آسیب به محصولات کشاورزی، احتمال ایجاد تنش دمایی در گلخانه‌ها، مرغداریها و دامداری‌ها و احتمال افزایش ظرفیت آتش‌سوزی در باغات و مراتع وجود خواهد داشت.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید در ساعات گرم روز و از ترددهای غیرضرور از حوالی ظهر تا اوایل غروب اجتناب شود، صرفه‌جویی در مصرف آب و برق به‌ویژه در ساعات اوج مصرف، پاک‌سازی باغات از علف‌های خشک و اتخاذ سایر تمهیدات پیشگیرانه نیز از دیگر توصیه‌هایی است که هم‌استانی‌ها باید رعایت کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها