علی لاریجانی داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری شد



یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در ستاد انتخابات کشور برای نامزدی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نام‌نویسی کرد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، علی اردشیر لاریجانی صبح جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ با حضور در ستاد انتخابات کشور برای کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نام نویسی کرد.

وی اکنون مشاور رهبری انقلاب اسلامی و عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام است و سابقه ۳ دوره نمایندگی و ریاست مجلس شورای اسلامی (دوره‌های هشتم، نهم و دهم)، ریاست سازمان صدا و سیما (از بهمن ۱۳۷۲ تا خرداد ۱۳۸۳)، سرپرستی و فعالیت به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی (از تیر ۱۳۷۱ تا بهمن ۱۳۷۲) در کارنامه سوابق خود دارد.

لاریجانی متولد ۱۳ خرداد ۱۳۳۶ است و تاکنون یک مرتبه نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده است؛ او در رقابت‌های انتخاباتی نهمین دوره ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۴ در رقابت با اکبر هاشمی رفسنجانی، محمود احمدی نژاد، مهدی کروبی، محمد باقر قالیباف، مصطفی معین و محسن مهرعلیزاده با کسب یک میلیون و ۷۱۳ هزار و ۸۱۰ رای نفر ششم شد. لاریجانی در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ نیز برای داوطلبی نامزدی انتخابات ثبت نام کرد اما صلاحیت مورد تایید شورای نگهبان قرار نگرفت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها