پیش‌بینی دمای ۵۰ درجه در برخی مناطق هرمزگان/ از تردد‌های غیرضروری از حوالی ظهر تا غروب آفتاب خودداری کنید



امروز آسمان استان صاف گاه کمی ابری، در ساعات صبح در سواحل و جزایر خلیج فارس مه رقیق صبحگاهی همراه با کاهش موقتی دید افقی و در طول روز غبار محلی پیش بینی می‌شود.

 

به گزارش صبح ساحل، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز دریا در ساعات صبح تا ظهر نسبتا آرام و در ساعات بعدازظهر با افزایش باد‌های جنوب غربی تا شمال غربی بویژه در محدوده تنگه هرمز متلاطم پیش بینی می‌شود.

مجتبی حمزه نژاد افزود: تا اواخروقت روز یکشنبه ۱۳ خرداد مناطق دریایی استان در ساعت بعدازظهر و اوایل شب با افزایش باد جنوب غربی تا شمال غربی متلاطم خواهد شد؛ بنابراین توصیه می‌شود شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی طی این مدت از رفت و آمد خودداری کنند.

وی گفت: همچنین با شدت گرفتن باد‌های ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور، تا روز دوشنبه ۱۴ خرداد در برخی از مناطق شرقی استان افزایش باد با احتمال گردوخاک دور از انتظار نیست.

حمزه نژاد افزود: به لحاظ دمایی، تا اوایل هفته پیش رو، با حاکمیت جوی پایدار و شدت گرفتن باد‌های ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور، افزایش محسوس دما (۳ تا ۵ درجه سلسیوس) در غالب نقاط استان پیش بینی می‌شود و رسیدن دمای بیشینه به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس در شهرستان‌های پارسیان، بستک، میناب، رودان و برخی نقاط مرکزی و شمالی استان دور از انتظار نیست.

وی گفت: توصیه می‌شود در این مدت از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید در ساعات گرم روز همچنین از تردد‌های غیر ضرور از حوالی ظهر تا غروب آفتاب اجتناب گردد. در مصرف آب و برق بویژه در ساعات اوج مصرف آن، صرفه جویی شود. نسبت به پاکسازی باغات از علف‌های خشک اقدام گردد و سایر تمهیدات لازم در این خصوص صورت گیرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها