همتی، داوطلب انتخابات ریاست جمهوری:

تنها راه اصلاح امور مشارکت در انتخابات است/ کاندیدای پوششی نیستم؛ تا آخر می‌مانم



رییس کل سابق بانک مرکزی با بیان اینکه همچنان امیدوار به آینده هستم، گفت: با دیدن جوانان تحصیلکرده و امیدوار به آینده و اشتیاق زنان و مردان ایران برای فردای بهتر برای خود و فرزندانشان، امیدواری من هر روز بیشتر می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از ایرنا، «عبدالناصر همتی»، رئیس اسبق بانک مرکزی روز جمعه ۱۱ خرداد پس از ثبت‌نام در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور، در جمع خبرنگاران، گفت: ۳ سال پیش هنگام ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، به یک نکته ای اشاره کردم آن نکته این بود که امروز جایگاه اقتصادی کشور و رفاه و آسایش ملت بزرگ ایران همتراز با همت ،فداکاری ،شجاعت تلاش و صبوری آنها نیست و هیچ امری مهمتراز معیشت و رفاه مردم شریف ایران نمی باشد. بعد از سه سال امروز درستی آن گفته ها را شما با تمام وجود خود درک می‌کنید.

وطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری در مورد ادامه حضورش در این انتخابات گفت: تا آخر می‌مانم.

وی گفت: تورم سرسام آور و افسار گسیخته این دوره، کاهش شدید ارزش پول ملی تشدید ناترازیهای جدی در شبکه بانکی و ادامه تحریم های ظالمانه امکان رشد و توسعه اساسی کشور را بشدت محدود کرده است.

همتی افزود: در این سالها سطوح فقر بشدت افزایش یافته و قدرت خرید شما مردم به کمتر از نصف کاهش پیدا کرده است. همزمان رانتها و فساد گسترده عده ای را هر روز فربه تر و توزیع درآمد را به نقطه ای بحرانی رسانده است.

رییس کل سابق بانک مرکزی با بیان اینکه همچنان امیدوار به آینده هستم، گفت: با دیدن جوانان تحصیلکرده و امیدوار به آینده و اشتیاق زنان و مردان ایران برای فردای بهتر برای خود و فرزندانشان، امیدواری من هر روز بیشتر می‌شود.

همتی با بیان اینکه امروز دیگر زمان آزمون و خطا نیست مردم انتظار دارند مردم بدون شعار زدگی و بازی با الفاظ امورات اقتصادی آنها را ساماندهی کنند تصریح کرد: امروز دیگر زمان شعارهای بی‌حاصل و وعده‌های توخالی پایان پذیرفته است امروز تنها راه اصلاح امور مشارکت همه شما در انتخابات و رای قاطع شما به توقف روندهایی است که اوضاع اقتصادی کشور را به مرزهای بحرانی رسانده است.

همتی افزود:من به پشتوانه رای شما متعهد به اصلاح امور در بدنه اجرایی کشور با هدف حذف فرایندهای فساد خیز و تورم زا هستم، تکیه من همکاری با تمام نهادهای حکومتی و جناح‌های سیاسی برای انجام اصلاحات اقتصادی و قرار دادن کشور در مسیر رشد و شکوفایی اقتصاد است.

وی اضافه کرد: با انجام اصلاحات مورد نظر تورم قطعاً کاهش یافته و امید و انگیزه برای سرمایه‌گذاری در کشور دوباره جان می‌گیرد .حتی در شرایط تحریم هم با تصمیم درست در اقتصاد کلان می‌توان میزان میزان بازنده بودن مردم خصوصاً حقوق بگیران را در اقتصاد کاهش یابد.

همتی تصریح کرد: سرمایه انسانی کشور در حال خسارت است برای حفظ سرمایه انسانی حتی در شرایط تحریم می‌توان تصمیمات بهتری گرفت اعتماد نیاز به بازنگری و بازسازی دارد.

وی با اشاره به  تحریم ها بیان داشت:تحریم یک واقعیت است که منکران آن هم احساسش می‌کنند، برای رفع تحریم باید توافق ملی ایجاد کرد و برای خنثی‌سازی تحریم باید کاسبان تحریم را دور کرد.

رییس سابق بانک مرکزی اضافه کرد:تنها با استفاده از نیروهای کارآمد و دوری از تنش‌های بیهوده سیاسی و استفاده از یافته‌های علم اقتصاد می‌توان شرایط اقتصادی را بهبود بخشید.

وی افزود: تعامل با همسایگان، گسترش روابط اقتصادی با همه کشورها و تکیه بر دیپلماسی ورزیده و چابک برای رفع تحریم‌ها از برنامه‌های من است و برنامه جامع من در روزهای آینده پیش روی مردم خواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها