مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در بازدید از مجموعه رسانه‌ای صبح ساحل تأکید کرد

حضور بخش خصوصی راهکارتوسعه فرودگاه ها



مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در بازدید از مجموعه رسانه‌ای صبح ساحل بر حمایت از سرمایه‌گذاری در پروژه‌های فرودگاه‌های هرمزگان به‌خصوص فرودگاه بندرعباس تأکید کرد.  به گزارش صبح ساحل، رضا کارگر با اشاره به استفاده حداکثری مشارکت بخش خصوصی در صنعت فرودگاهی کشور گفت: امیدواریم با کمک رسانه صبح ساحل و دیگر رسانه‌های استان در جریان پیگیری مطالبات مردمی، کمبودها و کاستی‌ها قرار بگیریم. وی اولویت کار روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها را ارتباط سازنده با تمامی رسانه‌ها دانست و ادامه داد: حرف رسانه‌ها را به‌عنوان نمايندگان افکار عمومی می‌شنویم و در کنار آن‌ها در مسیر خدمت به مردم تلاش می‌کنیم.
  
استقبال از  ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش خصوصی
مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با تأکید بر استقبال ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش خصوصی در امر توسعه صنعت فرودگاهی تصریح کرد: یکی از راهبردهای کلان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، استفاده حداکثری از مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های فرودگاهی است و با توجه به وجود فرصت‌های سرمایه‌گذاری متعدد و متنوع و از طرفی هم، جذابیت بالای صنعت فرودگاهی برای سرمایه‌گذاری، مشارکت در پروژه‌های عمرانی و تجاری صنعت فرودگاهی فرصتی عالی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خواهد بود.  مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نقش مسئولان و نمایندگان استان در فراخوان و جذب سرمایه‌گذاران و بخش بازار سرمایه  و همچنین رایزنی با مسئولان کشوری در افزایش پروازها در استان  بسیار مهم خواند. کارگر ادامه داد: با توجه به موقعیت این فرودگاه به‌عنوان پایتخت اقتصادی کشور، فرصت‌های سرمایه‌گذاری متنوع در بخش‌های فرودگاهی و هوانوردی این فرودگاه از احداث مجموعه خدمات رفاهی شامل جایگاه سوخت‌گیری، رستوران، هتل فرودگاهی فراهم است. وی تصریح کرد: ایجاد هتل و زمینه گردشگری در نزدیکی فرودگاه برای مسافرانی که تا قبل از پرواز به سمت مقصد، قصد اقامت کوتاه‌مدت داشته باشند، یک فرصت خوب و سودآور برای سرمایه‌گذاری است. 
کارگر این را افزود که ورود بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در فرودگاه، امکان عرضه خدمات مطلوب‌تر و متنوع‌تر به مسافران از سوی فرودگاه وجود خواهد داشت. وی اظهار امیدواری کرد که با کمک رسانه‌ها و مسئولان استان طرح‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های فرودگاه بندرعباس به اجرا درآید. 
 
 
دعوت سرمایه گذران هرمزگانی به رویداد بین‌المللی ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و جلب مشارکت عمومی
مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به برگزاری رویداد بین‌المللی ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و جلب مشارکت عمومی برای توسعه فرودگاه‌ها در اوایل ماه آینده  در تهران خبر داد و از سرمایه‌گذاران خواست که در این رویداد بین‌المللی حضورداشته باشند. کارگر گفت: با توجه به شعار امسال که جهش تولید با مشارکت مردم است، شرکت فرودگاه‌های کشور در حوزه معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی شرکت فرودگاهی، رویدادی را تحت عنوان ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و جلب مشارکت عمومی با مشارکت فرودگاه‌های کل کشور طراحی کردند. وی ادامه داد: در این رویداد سرمایه‌گذاران بخش خصوصی  که تمایل به مشارکت در فرصت‌های سرمایه‌گذاری مطرح‌شده در فرودگاه کشور را دارند می‌توانند به غرفه‌های استان‌ها مراجعه کنند و اطلاعات لازم را کسب نمایند. کارگر افزود: در این رویداد، سرمایه‌گذاران ملی و بین الملی دعوت شدند و امیدواریم  تفاهم‌نامه‌ها و توافق‌نامه‌ها خوبی در حوزه  فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسته شود. 
   
مخالفت مجلس با ورود ایرلاین‌های خارجی به پروازهای داخلی
مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در خصوص چالش‌های ناوگان هوایی مانند  کمبود ایرلاین در اثر تحریم‌ها  و یا افزایش بلیت پرواز گفت: برای رفع این چالش‌ها و شکست انحصارطلبی ایرلاین‌ها ،موضوع اعطای مجوز به ایرلاین‌های خارجی برای پرواز در مسیرهای داخلی از سوی وزارت راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی  مطرح را به صحن مجلس پیش بردیم به همین منظور از سوی دولت در لایحه  برنامه هفتم توسعه گنجانده شد اما از سوی مجلس مورد تائید قرار نگرفت.
کارگر علت رأی نیاوردن این موضوع را اظهارات رئیس مجلس مبنی برعدم حضور ایرلاین‌های خارجی به علت تحریم‌ها اعلام کرد و افزود: به نظرم که اگر این لایحه رأی می‌آورد حتماً پروازهای خارجی با مشوق‌های لازم در مسیرهای داخلی کشور انجام می‌شد امیدوار بودیم با تائید این لایحه کمبود ناوگان هوایی و شکستن قیمت‌ها جبران شود. وی یکی از دلایل مهم افزایش خودسرانه نرخ بلیت هواپیما را بعضی انحصارطلبی ایرلاین‌های کشور دانست و یادآور شد: به دنبال شکایت‌های مردمی از افزایش قیمت بلیت هواپیما توسط برخی ایرلاین‌ها،بارها و بارها با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی، وزارت راه و شهرسازی و پلیس امنیت اقتصادی دفاتر فروش بلیت متخلف پلمپ و جریمه شدند.این مقام مسئول از مطالبه‌گری مردم سخن گفت که باید شهروندان به حقوق شهروندی خود واقف و به دنبال حق قانونی خود باشند.وی ادامه داد: در صورت تأخیر پروازها، شهروندان به‌جای گلایه و اعتراض به مسئولان ترمینال‌ها، به سایت هواپیمایی کشور مراجعه کنند و پس از ثبت شکایت در این خصوص ، خسارت خود را مطالبه کنند.
 
«ایرتاکسی» در فرودگاه بندرعباس
کارگر به  بهره‌مندی از «ایرتاکسی» در فرودگاه بندرعباس اشاره‌ای داشت و یادآور شد: در راستای توسعه هوانوردی عمومی(ایرتاکسی) از پیشنهاد همه سرمایه‌گذاران خصوصی در این بخش استقبال می‌کنیم. وی عنوان کرد: افراد دارای سرمایه می‌توانند این هواپیماهای سبک را خریداری کنند و از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران درخواست خلبان داشته باشند ویا خود مورد آموزش خلبانی قرار گیرند.کارگر ادامه داد: اجرای چنین روندی علاوه بر اینکه به درآمدزایی و رشد اقتصاد در کشور می‌انجامد، موجب تردد در مسیرهای کم تقاضا نیز می‌شود، حتی مسافر می‌تواند با خرید بلیت «ایر تاکسی»، پرواز مستقیم و بدون هدر رفت زمان داشته باشد.وی از سهولت فرآیند صدور مجوز با چارچوب‌های قوانین برای ایرتاکسی‌ها سخن گفت و ادامه داد:فرودگاه بندرعباس به لحاظ زیرساخت‌ها  پتانسیل بالای سرمایه‌گذاری به‌خصوص برای «ایرتاکسی» را دارد و بدین ترتیب برای جبران کمبود بلیت در بازار می‌توان از این هواپیماهای سبک بهره‌مند شد.
  
 طراحی المان‌های بومی
مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از رسانه‌ها خواست که یاری گر طراحی المان های بومی برای فرودگاه بندرعباس باشند. کارگر گفت: تصمیم داریم المان های بومی که معرف فرهنگ و جاذبه‌های هر استان است باهدف ایجاد جلوه‌های بصری و ارتقای سطح زیبایی در فضای فرودگاهی مورداستفاده قرار گیرد چراکه المان های بومی بخشی از جاذبه‌ها و پتانسیل‌های فرهنگی و هویت‌بخشی هر استان را نشان داده و موجب تمایز استان‌ها از یکدیگر می‌شود.رضا کارگر از برنامه‌ریزی برای برگزاری کلاس‌های آموزشی و مدیران شرکت فرودگاه‌ها و بازدیدهای دوره‌ای از پروژه‌ها زیرساخت‌ها و امکانات فرودگاهی در آینده نزدیک خبر داد.
  
همراهی گروه رسانه‌ای  صبح ساحل با مردم 
مهراب رشیدی مدیرعامل و سردبیر روزنامه صبح ساحل در این نشست به موانع فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه دراستان اشاره کرد و گفت:افرادی زیادی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف استان اعلام آمادگی می‌کنند ولی متأسفانه بروکراسی اداری وحتی عدم حمایت مسئولان استان باعث می شود آن سرمایه‌گذار راهی استان‌های دیگر ‌شوند. وی یکی از مؤلفه‌های رشد اقتصادی هر استانی ، استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری خارجی و خصوصی دانست و به شناسایی موانع افزایش سرمایه‌گذاری و ارائه راهکارهایی در جهت بهبود مدیریت و جذب سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها اشاره کرد. رشیدی از تأثیر و نقش رسانه بر توسعه و پیشبرد اهداف سازمان‌ها و ارگان‌ها سخن گفت و  اعلام آمادگی کرد که گروه رسانه‌ای  صبح ساحل  برای رسیدن به مطالبات مردمی در حوزه صنعت هوایی  از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها