انتخاب رشته مجازی آزمون ارشد آغاز شد



همزمان با آغاز فرایند انتخاب رشته‌های تحصیلی در آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از امروز، دفترچه راهنمای انتخاب رشته داوطلبان منتشر شد.

                                                                                 

به گزارش صبح ساحل، متقاضیان حاضر در جلسه آزمون ورودی مقطع کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ برای مشاهده نتایج اولیه آزمون خود می توانند به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند. برای دسترسی به نتیجه آزمون خود لازم است با یکی از روش‌های درج شماره پرونده، مشخصات شناسنامه‌ای (نام‌خانوادگی و نام، شماره شناسنامه و تاریخ تولد) یا رسید ثبت‌نامی خود را وارد کنند. 

آن دسته از افرادی که بر اساس محتوای کارنامه مذکور مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در این آزمون شده‌اند، لازم است مطابق مفاد این اطلاعیه نسبت به دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ۲) و همچنین تکمیل فرم انتخاب رشته‌های اینترنتی خود در موعد مقرر به ترتیب زیر اقدام نمایند.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ۲) این آزمون که شامل شرایط، ضوابط و ظرفیت پذیرش رشته‌ها است، روز گذشته جمعه به تاریخ ۱۱ خرداد در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قرار گرفت به متقاضیان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی توصیه می‌شود ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره ۲) اقدام نموده و با توجه به نتیجه اعلام شده در کارنامه اعلام نتایج اولیه، کدرشته محل‌های مورد نظر خود را استخراج و به ترتیب علاقه مرتب و پس از آن در فرم پیش‌نویس (نمونه‌ای که به همین منظور در دفترچه راهنمای شماره ۲ قرار دارد) درج نمایند و پس از اطمینان از صحت رشته محل‌های انتخابی خود، از امروز شنبه به تاریخ ۱۲ تا ساعت ۲۴:۰۰ روز چهارشنبه به تاریخ ۱۶ خرداد با وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری، شماره شناسنامه یا کد رهگیری که در پایان ثبت‌نام اولیه توسط سیستم به متقاضی داده شده است (درج این اطلاعات برای ورود به برنامه انتخاب رشته ضروری است) نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی (حداکثر تا ۱۰۰ کدرشته‌محل) و تکمیل فرم مذکور اقدام نمایند. پس از تأئید نهایی رشته‌های انتخابی توسط متقاضی، رسید توسط سیستم در اختیار وی قرار داده خواهد شد، در غیر این صورت انتخاب رشته آنان تکمیل نشده است.

متقاضیان مجاز به انتخاب رشته قبل از اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته، بندهای ذیل را مشاهده می‌نمایند که در صورت علامت‌گذاری در یکی از این موارد به آنها اجازه انتخاب رشته داده می‌شود. هر زمان‌ مشخص‌ شود که‌ متقاضی‌ حقایقی را عمدی یا سهوی کتمان‌ نموده‌، در هر مرحله ‌(پذیرفته‌شدن‌، حین‌ تحصیل‌ ‌و ...) که باشد، از پذیرش در این آزمون‌ محروم‌ خواهد شد. اطلاعات فوق (معدل کاردانی و کارشناسی، رشته و محل تحصیل دوره کارشناسی و تاریخ فارغ‌التحصیلی) مورد تأیید است.

اطلاعات فوق (معدل کاردانی و کارشناسی، رشته و محل تحصیل دوره‌کارشناسی و تاریخ فارغ التحصیلی) مورد تأیید نبوده و دارای مغایرت است.  حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ در مقطع کارشناسی فارغ‌التحصیلی خواهم شد فارغ‌التحصیل نخواهم شد  در صورتی که متقاضیان بند ۳-۲ را علامت‌گذاری نمایند به آنها اجازه اصلاح و ویرایش معدل، دانشگاه محل تحصیل و تاریخ فراغت از تحصیل داده خواهد شد و پس از ویرایش این موارد و تأیید آنها، اجازه انتخاب رشته به آنان داده می‌شود. 

متقاضیانی که در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار بگیرند و به هنگام ثبت‌نام در موسسه محل قبولی، دارای مغایرت معدل باشند با توجه به مصوبات و دستورالعمل‌های مربوط ابتدا از آنان ثبت‌نام مشروط به عمل خواهد آمد و پس از بررسی وضعیت علمی چنانچه نمره قبولی را نداشته باشند، قبولی آنان لغو خواهد شد. پس لازم است متقاضیان معدل خود را مطابق مفاد بند «یادآوری های مهم در رابطه با معدل» مندرج در صفحه ۶ دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ۲) این آزمون مورد بررسی قرار دهند تا بین معدل اعلام شده به این سازمان و معدلی که به هنگام قبولی ارائه خواهند نمود، مغایرتی نداشته باشند. 

بدیهی است، عدم ثبت‌نام در این سامانه به منزله انصراف از تحصیل در این رشته تلقی می‌شود. ضمنا در گزینش نهایی وضعیت علمی متقاضیانی که مبادرت به تکمیل فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی اینترنتی خود در موعد مقرر نکنند یا نتیجه مراحل مذکور از سوی معاونت مذکور به صورت عدم تایید به این سازمان اعلام شود، مورد بررسی قرار نخواهد گرفت. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها