تلگرام به‌روز شد؛ از جستجوی هشتگ‌ها تا افکت برای پیام‌ها



در آپدیت جدید تلگرام می‌توانید در بین همه کانال‌های عمومی به‌دنبال پست‌هایی بگردید که هشتگ‌های یکسان دارند.

دیجیاتو نوشت: تلگرام آپدیت جدیدی دریافت کرده است که به کاربران این پیام‌رسان اجازه می‌دهد به هشتگ‌های سراسری در کانال‌های عمومی دسترسی داشته باشند، به پیام‌های خود افکت‌های انیمیشنی اضافه کنند و شیوه نمایش متن در پست‌های حاوی تصویر را تغییر دهند.

تلگرام از سال ۲۰۱۵ از هشتگ‌ها پشتیبانی می‌کند، اما حالا تغییری مهم در این سیستم ایجاد شده است تا امکان جستجوی هشتگ‌ها بین همه کانال‌های عمومی وجود داشته باشد. زمانی که روی یک هشتگ کلیک می‌کنید، می‌توانید پست‌های دیگر کانال‌های عمومی را که از آن هشتگ استفاده کرده‌اند، ببینید.

تغییر بعدی به افکت پیام‌های متنی مربوط می‌شود. در این آپدیت می‌توانید در چت‌های یک‌به‌یک، جلوه‌ای را در پیام خود قرار دهید تا هنگامی که مخاطب صفحه چت را باز می‌کند، انیمیشن آن را ببیند. همه کاربران تلگرام به ۶ افکت دسترسی دارند، اما کاربران پریمیوم می‌توانند از صد‌ها افکت بیشتر نیز استفاده کنند. برای استفاده از این افکت‌ها کافی است انگشت خود را روی دکمه Send نگه دارید و افکت مدنظر خود را انتخاب کنید.

در به‌روزرسانی جدید تلگرام همچنین می‌توانید موقعیت کپشن عکس‌ها را تغییر دهید و آنها را به بالای عکس‌ها منتقل کنید. پیش از این، کپشن همیشه در زیر عکس‌ها نمایش داده می‌شد. برای استفاده از این ویژگی کافی است انگشت خود را روی دکمه Send نگه دارید و گزینه Move Caption Up را انتخاب کنید.

تلگرام مدیریت شماره تلفن‌ها را نیز آسان‌تر کرده است. اکنون با ضربه‌زدن روی یک شماره در یک صفحه چت، یک منوی جدید را می‌بینید که گزینه‌های مختلفی نظیر ارسال پیام، آغاز تماس یا افزودن شماره به بخش مخاطبان را در اختیار شما قرار می‌دهد.

یکی از ویژگی‌های جدید تلگرام امکان کوتاه‌سازی بدنه نقل‌قول‌هاست. این ویژگی در واقع به شما اجازه می‌دهد تا در صورت استفاده از نقل‌قول‌های طولانی، تنها بخش کوچکی از آن را به‌نمایش بگذارید و بقیه نقل‌قول تنها در صورت تعامل کاربر باز شود و متن را به نمایش بگذارد.

در انتها در نسخه macOS نیز تغییری صورت گرفته است تا صفحه مربوط به تماس‌های صوتی و ویدیویی در تلگرام مشابه نسخه‌های iOS و اندروید بک‌گراند‌های پویا و انیمیشن‌های زیبا داشته باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها