درگیری ۲ برادر بر سر تقسیم ارثیه پدر،‌ منجر به قتل در بندرعباس شد؛

تیرخلاص؛ سهم برادر از ارث



مردی که بر سر ارثیه با برادر خود دچار اختلاف شده بود در تصمیمی هولناک او را در بندرعباس به قتل رساند. فرید 34 ساله اهل یکی از استان‌های غربی در یکشنبه ‌شب ‌گذشته پس از درگیری کوتاه لفظی با برادر بزرگش در بنگاه معاملات املاک واقع در پاساژ نخل، با کلت کمری به سمت او شلیک کرد. 
    
 
به گزارش صبح ساحل، براثر این تیراندازی، سعید 50 ساله مجروح شد و 3ساعت بعد از این حادثه در بیمارستان خلیج‌فارس جان سپرد.آن‌ها حدود 3 سال بر سر  مسئله تقسیم ارثیه پدری‌شان باهم اختلاف‌نظر داشتند و همین کشمکش باعث شد که روز حادثه گفت‌وگوی میان دو برادر به مشاجره و در نهایت  به قتل عمد تبدیل شود. فرید که یک هفته قبل از این حادثه خونین به بندرعباس آمده و مخفیانه زندگی می‌کرد تا در فرصت مناسب نقشه‌اش را اجرایی کند، پنج ساعت پس از وقوع قتل هنگام فرار در ایست و بازرسی بندر خمیر دستگیر شد. وی سوار بر اتوبوس ‌راهی شیراز بود که توسط مأموران ویژه قتل پلیس آگاهی استان به دام افتاد.
   
شب حادثه 
ساعت ‌حدود 21 یکشنبه 20 خردادماه جاری فرید با عصبانیت وارد بنگاه املاک برادرش در پاساژ نخل روبروی بیمارستان کودکان شد، سعید که در حال مشاوره ملکی بود با دیدن برادرش شوکه شده که بی‌خبر  به دیدن او آمده است، فرید از او خواست که تکلیف ارث‌ومیراث را مشخص کند و ملک موردنظر را به نام او بزند. این گفتگو به درگیری لفظی انجامید و در کمال ناباوری، اسلحه کلت کمری را از لباسش بیرون آورد و تیر خلاص را به سمت برادرش شلیک کرد. تیر به کبد سعید برخورد و این حادثه تلخ، شاهدان وحشت‌زده را میخکوب کرد. قاتل بلافاصله محل جنایت را ترک و به مکان نامعلومی گریخت.مرد بنگاه‌دار خون‌آلود به بیمارستان خلیج‌فارس منتقل شد و پس از حدود 3 ساعت جدال با مرگ، جان خود را از دست داد .
فرید با تعویض لباس و مخفی کردن اسلحه در ساک، راهی پایانه مسافربری شد تا به شیراز برود.
فرمانده انتظامی استان هرمزگان بابیان اینکه در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس 110 مبنی بر یک مورد فوتی در بیمارستان خلیج فارس، بلافاصله مأموران انتظامی به محل موردنظر اعزام شدند گفت: با حضور پلیس در محل اعلامی و بررسی صورت گرفته مشخص شد، دو برادر براثر اختلاف ملکی با یكدیگر درگیر شده‌اند.سردار"جاویدان "افزود: مجروح 50ساله توسط عوامل امدادی به بیمارستان منتقل که علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته به علت شدت جراحت وارده در بیمارستان فوت کرد.
  
اعتراف 
فرید با اضطراب و دلشوره از پشت شیشه اتوبوس، جاده تاریک را نظاره می‌کرد که اتوبوس در ایست و بازرسی کنجی متوقف شد. پلیس ویژه قتل اداره آگاهی استان که پس از تحقیق از حاضران و به ‌کارگیری‌ شگردهای پلیسی موفق شدند سرنخی از قاتل به دست آوردند وارد اتوبوس شدند و او را دستگیر و از وی یک قبضه سلاح کمری به همراه یک تیغه خشاب حاوی 7 تیر جنگی کشف کردند. 
این پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت. فرید در اعترافات خود بیان داشته که مدت‌هاست با برادر بزرگش بر سر تقسیم املاک که از پدرشان به ارث رسیده بود صحبت کرده و حتی به علت بی‌پولی و مشکلات زندگی با همسرش به اختلاف رسیده و او درخواست طلاق داده است. فرید که صبرش لبریز شده بود برای پایان اختلاف، در محل زندگی اش  اسلحه‌ای را تهیه و راهی بندرعباس شد. او یک هفته به‌صورت مخفیانه زندگی می‌کرد تا در فرصت مناسب نقشه‌اش را اجرایی کند.../اسامی قاتل و مقتول مستعار است/

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها