کری‌خوانی در خیابان 22 بهمن بندرعباس؛

زهرچشمی که پرونده جنایی شد



جوان محکوم‌به قصاص پس از 13 سال از زندان بندرعباس آزاد شد.دانیال 33ساله هفته گذشته با رضایت اولیا‌دم و همت نفت ستاره خلیج‌فارس ازچوبه‌دار رهایی یافت. 
      
به گزارش صبح ساحل، وی درعصر یکی از روزهای اردیبهشت‌ماه سال 1390 در خیابان 22 بهمن ناخواسته باعث مرگ یکی پسر 22ساله به نام‌عرفان شد.دانیال 20 ساله  آن روز به همراه دوستانش در حال قدم زدن در خیابان 22 بهمن بودند که با عرفان روبرو شدند. آن‌ها از قبل همدیگر را می‌شناختند و کری خوانی داشتند. عرفان و چند نفر از دوستانش نیز از همان مسیر عبور می‌کردند که یکی از دوستان او با متلک‌پرانی زمینه کری خوانی را فراهم کرد.
 دانیال سعی می‌کرد که این درگیری لفظی را به پایان برساند ولی این کشمکش باعث عصبانیت وی شد و در یک‌لحظه باخشم، چاقو را از جیب شلوارش بیرون آورد تا از او زهرچشمی بگیرد که ناگهان به گردن عرفان وبرخورد کرد. دانیال چاقو به دست  با ترس از صحنه خارج شد... 
عرفان خون‌آلود به بیمارستان منتقل شد و یک روز بعد با توجه به جراحات عمیق جان خود را از دست داد. دانیال با شنیدن خبر مرگ او، شوکه شده بود نمی‌دانست چکار کند، او تصور نمی‌کرد با یک ضربه،جان یکی از دوستان قدیمی‌اش را از بگیرد...
    
 اعتراف 
دانیال پشیمان و بهت‌زده به خانه‌یکی از دوستانش پناهنده شده بود و نمی‌دانست چکار کند، پلیس در پی دستگیری او بودند تا اینکه یک هفته بعد از حادثه، کارگاهان پلیس آگاهی استان هرمزگان  او را دستگیر کردند.  وی در بازجویی‌ها اعتراف کرد که قصد کشتن عرفان را نداشته است و از این کار پشیمان است. حکم دادگاه قصاص بود و این پسر جوان تمام فکر و ذهنش چوبه دار بود ... تا اینکه با تلاش سرپرست و قضات اجرای احکام دادسرای مرکز استان هرمزگان و کاظم شاهرخ نیا صلح یار ویژه استان و عضو شورای حل اختلاف زندان بندرعباس، وی هفته پیش حکم آزادی‌اش را گرفت از درب زندان بندرعباس خارج شد.
  
مشارکت نفت ستاره خلیج‌فارس در آزادی زندانی 
قاضی «پوردهقان‌فراشاه»، معاون اجرای احکام دادگستری استان هرمزگان با اشاره به اینکه نفت ستاره خلیج‌فارس 200 میلیون تومان برای دیه پرداخت کرده است گفت:در پی برگزاری نشست‌های متعدد صلح و سازش، هم‌زمان با عید سعید قربان اولیا دم رضایت خود را اعلام کردند  و زندانی محکوم‌به قصاص در این استان پس از ۱۳ سال آزاد شد. 
  
  لزوم گسترش فرهنگ صلح و سازش در پرونده‌های قضایی
رئیس‌کل دادگستری هرمزگان برگذشت و ایثار اولیای دم در این پرونده را اقدامی درخور تحسین و موجب خشنودی‌خداوند متعال و در تبعیت از سیره نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه معصوم (ع) برشمرد و از تلاش مسئولان قضایی و اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس برای ایجاد مصالحه، قدردانی کرد. 
مجتبی قهرمانی  با اشاره به تأکید و‌نگاه ویژه رئیس قوه قضاییه در خصوص‌لزوم گسترش فرهنگ صلح و سازش در پرونده‌های قضایی به مناسبت‌های‌مختلف از عموم مردم خواست تا در کنار دستگاه قضایی و شوراهای حل اختلاف به‌منظور ترویج و توسعه این فرهنگ اسلامی در سطح جامعه همکاری و تعامل داشته باشند.
وی همچنین تصریح کرد: در راستای اجرای برنامه‌های راهبردی دادگستری استان هرمزگان در سال ۱۴۰۳، اجرای شیوه‌نامه نحوه مشارکت مردم برای پیگیری صلح در پرونده‌های قضایی پیگیری می‌شود و بر این اساس، کارگروه‌های استانی و شهرستانی پیگیری صلح و سازش در این پرونده‌ها فعالیت خود را به‌صورت تخصصی و گسترده ادامه خواهند داد.
  
//اسامی  قاتل و مقتول مستعار است.//

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها