اتباع مقیم از مرزشلمچه و غیرمقیم از چذابه رهسپار اربعین می‌شوند



 رییس ستاد اربعین کشور گفت: بر اساس توافق با کشور عراق، اتباع خارجی مقیم در کشور از مرزشلمچه و اتباع غیر مقیم از جمله زائران پاکستانی از مرزچذابه برای شرکت در اربعین حسینی عبور خواهند کرد.

  

به گزارش خبرنگار ایرنا سیدمجید میراحمدی چهارشنبه در بازدید از پایانه مرزی شلمچه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد:امسال کشور عراق شرایطی را برای زائران پاکستانی قائل شده که حداکثر ۵۰ هزار زائر می‌توانند در اربعین شرکت کند ضمن اینکه زائران باید بالای ۵۰ سال سن داشته باشند.

وی افزود: این شرط را دولت عراق برای حضور زائران پاکستانی قائل شده و ما تمایل به تغییر این شرایط داشتیم اما تابع نظر دولت عراق هستیم.

میراحمدی با اشاره به تردد یک میلیون ۶۰۰ هزار زائر از مرز شلمچه در اربعین سال گذشته اظهار کرد: مرز شلمچه دومین مرز اربعین کشور و بعد از مهران است.

وی به آغاز عملیات اجرایی ۵۲ طرح عمرانی جدید اربعین در شلمچه اشاره کرد و گفت: با تمهیدات پیش بینی شده شرایط بهتری در ایام اربعین حسینی نسبت به سال گذشته در شلمچه ایجاد می‌شود.

رییس ستاد اربعین کشور اظهار کرد: یکی از تاکیدات اصلی برای مدیریت اربعین سالجاری مراقبت از سلامت زائران در مقابله با گرمای شدید هوا است که ساخت و توسعه سایه بان‌ها، مه‌پاش‌ها، جت فن و تامین آب آشامیدنی و یخ در دستور کار قرار دارد.

وی ایجاد شرایط لازم برای تسهیل و سرعت در تردد زائران را یکی از اقدامات در اربعین سالجاری عنوان کرد و ادامه داد: اجرای طرح سجاد که بین پلیس عراق و پلیس گذرنامه عملیاتی خواهد شد توقف زائران را به حداقل می‌رساند.

میراحمدی گفت: آماده سازی لازم از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هلال احمر برای مقابله با گرما و گرما زدگی از جمله احداث تونل های سرد و پیش بینی داروهای مورد نیاز و سایر امکانات انجام شده است.

وی با اشاره به شعار امسال شعار اربعین سال جاری با عنوان کربلا طریق القصی توضیح داد: این شعار محوری بین ۲ وزیر کشور عراق و ایران در چند هفته توافق و اعلام شده است و بیانگر حمایت از ملت فلسطین به خصوص مردم غزه است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها