فردا اولین آزمون مدارس استعدادهای درخشان برگزار می‌شود



ایستگاه نخست آزمون‌های مدارس استعدادهای درخشان فردا پنجشنبه ۳۱ خرداد و برای دانش آموزان پایه هفتمی آغاز می‌شود.

                                                                                                                                   

به گزارش صبح ساحل، ایستگاه نخست آزمون‌های مدارس استعدادهای درخشان فردا پنجشنبه ۳۱ خرداد و برای دانش آموزان پایه هفتمی آغاز می‌شود. این آزمون از ساعت ۱۰:۳۰ صبح به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

الهام یاوری رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان پیش از این از شرکت ۲۴۰ هزار نفر در آزمون استعدادهای درخشان خبر داده بود.

قرار است ۵ روز بعد از برگزاری آزمون، کلید سوالات به روی سایت قرار گیرد. همچنین نتایج این آزمون هم هفته اول مردادماه اعلام می‌شود.

آزمون تیزهوشان هفتم بر پایه استعداد تحلیلی و هوش طراحی می‌شود. این آزمون در قالب دو دفترچه است. دفترچه شماره یک این آزمون دارای ۶۰ سوال است و برای پاسخگویی به این سوالات ۷۵ دقیقه در نظر گرفته شده است. دفترچه شماره ۲ دارای ۶۰ سوال و زمان پاسخ‌گویی به سوالات این دفترچه ۲۵ دقیقه است.

آزمون دارای نمره منفی است برای همین به دانش آموزان توصیه می‌شود از پاسخ به سوالاتی که از صحت جواب خود مطمئن نیستند خودداری کنند.

شروع فرایند آزمون ورود به پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان روز پنج‌شنبه ۳۱ خرداد ساعت ۱۰:۳۰ صبح و شروع فرایند آزمون ورود به پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی روز جمعه یکم تیرماه ساعت ۸ صبح خواهد بود.

کارت ورود به جلسه آزمون مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی متقاضیان ورود به این مدارس، از امروز (۲۶ خرداد) از طریق سامانه my.medu.ir قابل دریافت است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها