مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان:

هرمزگان شاخص پیک مصرف برق تابستان سال قبل را شکست



مدیرعامل توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: مصرف برق در هرمزگان قبل از ورود به تابستان شاخص پیک مصرف تابستان سال گذشته را شکست و از ۲۶۷۷ مگاوات در خرداد ماه عبور کرد.

                                                                                  

به گزارش صبح ساحل، محمد کریمی اظهار کرد: دولت سیزدهم در ۲ سال و نیم گذشته با عزم و اراده رئیس جمهور شهید اقداماتی را به منظور رفع نا ترازی انجام داده است اما زمان می‌برد که این چالش رفع شود.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ و در سال‌های قبل از آن مردم در اقصی نقاط کشور و در گوشه گوشه استان هرمزگان خاموشی‌هایی را شاهد بودند ولی سناریوی تدوین شده در دولت سیزدهم و عزم و روحیه جهادی وزارت نیرو موجب شد تابستان سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نا ترازی تولید توسط مردم مدیریت شود و مردم در بخش خانگی شاهد خاموشی‌های سنوات قبل نباشند.

               

کریمی با اشاره به پیک بار سال گذشته هرمزگان که با مصرف ۲۷۱۲ مگاوات در تاریخ ۲۳ مرداد رخ داده بود گفت: پیش بینی پیک مصرف برق در سال جاری این است که در مرداد ماه پیک مصرف محقق شود که با ۸ درصد افزایش نسبت به سال گذشته روبرو خواهد بود و رسیدن به عدد ۲۹۳۰ مگاوات در مرداد ماه دور از انتظار نیست.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان با بیان اینکه پیک بار توزیع هرمزگان در ۲۶ خرداد سال جاری از ۲۶۷۷ مگاوات عبور کرد گفت: این در حالیست که سال قبل در چنین روزی اوج مصرف خرداد ماه ۲۴۵۷ مگاوات بود بنابراین شهروندان و مشترکان باید بدانند که این ارقام مصرف در دمای هوا ۳۸ تا ۲۹ درجه خرداد ماه رخ داد و با گرم‌تر شدن هوا در تیر ماه قطعاً مصرف برق افزایش بیشتری خواهد داشت و لازم است صرفه‌جویی بیشتری صورت گیرد.

              

وی اضافه کرد: ما انتظار نداشتیم در خرداد ماه از پیک و نقطه اوج مصرف برق سال گذشته عبور کنیم، در خرداد ماه امسال بار مصرف برق استان هرمزگان به علت افزایش دما به ۲۷۵۰ مگاوات رسید، معمولاً هر سال بین ۵ تا ۸ درصد افزایش بار مصرفی برق داریم، اما امسال این انتظار بسیار پیش از موعد فرا رسید. از این رو انتظار است شهروندان با صرفه جویی بیشتر و مصرف بهینه کمک کنند تا بیش از این مصرف بار و شبکه برق استان فزونی نیابد تا بتوانیم بدون دغدغه و بدون اعمال برنامه‌های خاموشی از تابستان پیش رو عبور کنیم.

کریمی گفت: وزارت نیرو در دولت سیزدهم افزایش ۳۵ هزار مگاواتی زیرساخت‌های نیروگاهی و تولید برق و همچنین مدیریت مصرف را به عنوان ۲رویکرد و سیاست اساسی برای پشت سر گذاشتن این نا ترازی در دستور کار خود قرار داده است.

                    

وی افزود: معمولاً با آغاز فصل گرما و شروع دوران پیک تجهیزات سرمایشی که باری حدود ۴۰ درصدی را در کشور و در هرمزگان حدود ۶۰ درصدی به شبکه سراسری برق تحمیل می‌کنند به مدار می‌آیند، لذا وزارت نیرو و شرکت توانیر باید برای این افزایش چاره‌ای بیاندیشد.

مدیرعامل توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: بر همین اساس وزارت نیرو در دولت سیزدهم افزایش ۳۵ هزار مگاواتی زیرساخت‌های نیروگاهی و تولید برق و همچنین مدیریت مصرف را در دستورکار خود قرار داد؛ انجام این اقدامات موجب شد در تابستان ۲ سال گذشته هیچ خاموشی بروز نکند و این خدمتی ماندگار از آیت‌الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهور شهید بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها