به‌زودی؛

فقط مشترکان پریمیوم می‌توانند در ایکس پخش زنده داشته باشند



شبکه اجتماعی ایکس در یک پست اعلام کرد که به‌زودی، فقط مشترکان پریمیوم می‌توانند در ایکس پخش زنده داشته باشند.

   

به  گزارش صبح ساحل، پلتفرم ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد به‌زودی قابلیت پخش زنده (Livestream) را فقط به کاربران پریمیوم محدود می‌کند. این امر ایکس را به تنها شبکه اجتماعی بزرگی تبدیل می‌کند که پخش لایو در آن نیاز به اکانت پریمیوم دارد. در‌حال‌حاضر، در فیسبوک، اینستاگرام، یوتوب، توییچ و تیک‌تاک این قابلیت رایگان است.

شبکه اجتماعی ایکس در پست اعلام کرد: «به‌زودی، فقط مشترکان پریمیوم می‌توانند در ایکس به پخش زنده دسترسی داشته باشند.» این قانون شامل پخش زنده از انکودر روی ایکس نیز می‌شود. اگرچه تاریخ مشخصی برای این تغییر مشخص نشده است، طبق این پست، کاربران معمولی دیگر گزینه پخش لایو را در این پلتفرم نخواهند داشت.

پخش زنده در شبکه اجتماعی ایکس

ایکس توضیحی درباره علت محدودکردن پخش لایو به کاربران پریمیوم ارائه نکرده است. این شرکت از قابلیت‌های اضافی، مانند ویرایش پست، نگارش متن‌های طولانی و حذف تبلیغات، برای جذب کاربران به اشتراک‌های پولی خود استفاده کرده اما اولین‌ بار است که ویژگی‌های موجود را از حالت رایگان به پولی تغییر داده. اشتراک‌های پریمیوم ایکس از ماهانه 3 دلار برای سطح پایه شروع می‌شود و به 8 دلار در ماه برای پریمیوم و 16 دلار برای پریمیوم پلاس افزایش می‌یابد.

البته این اقدام چندان عجیب هم نیست؛ زیرا «ایلان ماسک»، مالک ایکس، تلاش می‌کند راه‌های بیشتری برای افزایش درآمد از این پلتفرم ایجاد کند. اوایل سال جاری میلادی، ماسک پیشنهاد کرد برای جلوگیری از اسپم و بات‌ها، اکانت‌های جدید برای انتشار پست باید «هزینه‌ای ناچیز» پرداخت کنند. کاربرانی که نمی‌خواهند این مبلغ را بپردازند، فقط می‌توانند اکانت دیگران را دنبال کنند و رایگان پست‌ها را بخوانند.

ایلان ماسک تغییرات گسترده‌ای در شبکه اجتماعی ایکس داده است که بسیاری از آن‌ها با مخالفت شدید کاربران روبه‌رو بوده است. طبق گزارشی که هفته قبل منتشر شد، درآمد این شرکت در نیمه اول 2023 حدود 1.48 میلیارد دلار بود که تقریباً 40 درصد کمتر از شش‌ماهه اول 2022 است. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها