معاون بهداشت وزارت بهداشت:

افتتاح ۲۷ پروژه حوزه سلامت هرمزگان در پویش یادگار ابراهیم



معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به افتتاح ۲۷ پروژه حوزه سلامت استان هرمزگان در پویش یادگار ابراهیم، از تبدیل این استانبه کارگاه سازندگی حوزه سلامت همانند سایر استان‌ها خبر داد.

                                                                

به گزارش صبح ساحل، حسین فرشیدی امروز شنبه دوم تیر، در آیین افتتاح ۶۷۸ پروژه حوزه سلامت در پویش یادگار ابراهیم با حضور در استان هرمزگان، اظهارکرد: ۲۷ پروژه حوزه سلامت استان هرمزگان که عمدتا پروژه‌های بهداشتی است، به ارزش ۵۵۰ میلیارد تومان ساخته و تجهیز شده است.

                                                    

وی افزود: در استان هرمزگان ۱۴ جزیره استراتژیک وجود دارد که ساکنان آنها نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی دارند که در این راستا، ساخت نخستین قایق ایرانی برای استفاده در اورژانس دریایی در دستور کار قرار گرفت و این آمبولانس با استفاده از تجهیزات کاملا ایرانی و ارزش ۷۵ میلیارد تومان، ساخته و امروز افتتاح شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت از افتتاح دانشکده‌های پیراپزشکی بندرعباس، خوابگاه مجتمع آموزش عالی سلامت بستک و دو دانشکده علوم پزشکی در غرب و شرق استان هرمزگان به عنوان بخشی از این پروژه‌ها یاد کرد و گفت: ایجاد و توسعه فضاهای آموزش علوم پزشکی در مناطق محروم به ویژه در استان هرمزگان می‌تواند نقش بسیار مهمی در ارتقاء خدمات بهداشتی و درمانی در این مناطق داشته باشد.

فرشیدی با بیان اینکه ۱۵ پروژه بهداشتی در استان هرمزگان امروز به صورت همزمان افتتاح می‌شود، گفت: بندرعباس و اسکله‌های هرمزگان، مبداء ورود ۶۰ درصد از مواد غذایی کشور است که تامین دستگاه LC-MS-MS آزمایشگاه مواد غذایی به منظور سنجش باقی مانده سموم انجام شد و این دستگاه امروز به بهره‌برداری رسید.

به گفته وی دو پروژه بیمارستانی با ظرفیت ۵۳۱ و ۲۶۰ تخت در استان هرمزگان در حال ساخت است و در دولت مردمی پیشرفت این پروژه در حد مناسبی بوده که امیدوار بودیم تا سال آینده تکمیل و افتتاح شوند.

صبح امروز در مراسمی با حضور سرپرست ریاست جمهوری، رییس دفتر رییس جمهور، وزیر بهداشت و جمعی از مدیران ارشد وزارت بهداشت، ۶۷۸ پروژه حوزه سلامت سراسر کشور در قالب پویش یادگار ابراهیم به صورت همزمان و از طریق ارتباط زنده تصویری، افتتاح شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها