تکذیب درخواست کانادا برای خروج اتباعش از لبنان/ خروج سفرای غربی از لبنان، دروغ صهیونیست ها



منابع دیپلماتیک در لبنان اعلام کردند که درخواست سفارت کانادا در بیروت از اتباعش برای ترک لبنان، موضوع جدیدی نیست و از هفتم اکتبر گذشته روی سایت سفارتخانه منتشر شده است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، منابع دیپلماتیک به شبکه «ام‌تی‌وی» این کشور اعلام کردند که درخواست سفارت کانادا از شهروندانش برای خروج از لبنان، از هفتم اکتبر گذشته بر روی سایت این سفارتخانه قرار گرفته است و موضوع جدیدی نیست، بلکه فقط یک هشدار روتین است که همزمان با حوادث امنیتی در لبنان صادر شده است.

رسانه های صهیونیستی اخیرا ادعا کرده بودند: «ملانی جولی» وزیر امور خارجه کانادا به «یسرائیل کاتس» همتای صهیونیست خود اعلام کرده است که اوتاوا برای خارج کردن شهروندانش از لبنان از نظر نظامی آماده می شود.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره به نقل از جولی اعلام کرد: کانادا از بیم آغاز جنگ، درصدد خروج ۴۵ هزار تبعه خود از لبنان است و اوتاوا عملا ارسال نیروهای نظامی به منطقه برای این منظور را آغاز کرده است.

از سوی دیگر، «زیاد مکاری» وزیر اطلاع رسانی در دولت پیشبرد امور لبنان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد برخی از پایگاه های اینترنتی اخبار بی اساسی را منتشر و ادعا کرده اند که برخی از کشورهای اروپایی و غربی، از جمله آلمان، اتریش، بلژیک، هلند، فرانسه، انگلیس، ایتالیا و اسپانیا سفرای خود را از لبنان خارج می کنند.

پایگاه لبنانی النشره به نقل از مکاری در این باره نوشت: انتشار این نوع اخبار دروغ، در چارچوب جنگ روانی قرار می گیرد که غالبا دشمن صهیونیستی به آن روی می آورد و آن را با رسانه های مختلف منتشر می کند.

وزیر اطلاع رسانی لبنان از همه رسانه ها و فعالان این حوزه و کاربران شبکه های اجتماعی خواست با در نظر گرفتن مسئولیت میهنی شان در مرحله حساس کنونی، با احتیاط و حرفه ای عمل کنند و قبل از انتشار اخبار درباره منبع آن تحقیق کنند.

مکاری همچنین از رسانه های لبنانی درخواست کرد اصول دقت، اعتبار و شفافیت را در فعالیت هایشان رعایت کنند زیرا این وزارتخانه در زمینه پیگرد اخبار دروغ و ساختگی با هدف جلوگیری از ارعاب شهروندان و انتشار اخبار بی اساس، کوتاهی نخواهد کرد.

وزیر اطلاع رسانی لبنان خاطرنشان کرد: هر کس اخبار مشابهی را بدون تحقیق منتشر کند به طور ناخودآگاه به تنش‌آلود کردن فضا از طریق انتشار اخبار دروغ و بی اساس کمک کرده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها