5 ماشین اتومات ارزان قیمت + جدول مقایسه و مشخصات فنی



میزان محبوبیت خودروهای اتوماتیک به‌دلیل راحتی بیشتر در مسافت‌های طولانی و ترافیک شهری و نیاز نداشتن به گرفتن مکرر پدال و تعویض دنده‌، افزایش چشمگیری داشته است. به‌همین دلیل، بسیاری از افراد به خرید خودروهای اتومات علاقه‌مند هستند؛ اما به‌دلیل قیمت بالای خودروهای اتوماتیک خارجی، تاکنون امکان خرید آن‌ها را ندشته‌اند. در این شرایط بهترین گزینه برای آن‌ها خرید ماشین اتومات ارزان داخلی است. در این مقاله ۵ ماشین اتوماتیک ارزان قیمت از تولیدات ایران خودرو و سایپا مانند پژو ۲۰۷، دنا پلاس و شاهین را معرفی می‌کنیم. پیشنهاد می‌کنیم برای شناخت بهترین خودروهای اتوماتیک داخلی این مقاله را مطالعه کنید.

 

۱. ساینا اتوماتیک؛ ارزان‌ترین خودرو اتوماتیک بازار ایران

خودرو ساینا اتوماتیک از تولیدات میان‌رده و اقتصادی سایپا محسوب می‌شود. این خودرو از روی پلتفرم تیبا در دو نسخه پایه و لوکس ساخته شده است. ساینا اتوماتیک به پیشرانه ۱.۵ لیتری با توان ۸۷ اسب بخار مجهز شده است. فرمان هیدرولیک و ترمز ABS مجهز به سیستم EBD از دیگر مشخصات این خودرو میان‌رده سایپا محسوب می‌شود. در ادامه، مشخصات فنی خودرو SAINA اتوماتیک به‌صورت جدول ذکر شده است.

سیلندر یا سوپاپ

۴۵۳۹۰

تنفس موتور

طبیعی

قدرت موتور

۸۷ اسب بخار

گشتاور

۱۲۸ نیوتن متر

گیربکس

اتوماتیک CVT

محور محرک

دیفرانسیل جلو

شتاب

۱۴.۵ ثانیه

فرمان

برقی

بدنه

سدان

نوع رینگ

آلومینیومی

وزن خالص

۱۰۸۵ کیلوگرم

حجم مخزن سوخت

۴۱ لیتر

نسخه لوکس این خودرو به استارت دکمه‌ای، ناوبری ماهواره‌ای و سیستم تنظیم فشار باد لاستیک مجهز شده است و سایر امکانات آن با نسخه پایه ساینا اتوماتیک یکسان است.

 

۲. تارا LX V4 اتوماتیک؛ بهترین خودرو اتومات تولید شده در ایران

ماشین تارا اتوماتیک LX V4 را می‌توان مشابه ماشین سیتروئن C3-XR دانست. رینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی، گرافیک جدید چراغ‌ها، گرم‌کن صندلی جلو و آنتن کوسه‌ای از مهم‌ترین تفاوت‌های تارا دنده‌ای و اتوماتیک محسوب می‌شوند. تارا اتوماتیک به موتور ۱.۶ لیتری TU5P ۱۶ سوپاپ با توان ۱۱۳ اسب بخار مجهز شده است. مشخصات فنی تارا اتوماتیک به شرح زیر است:

سیلندر یا سوپاپ

۱۶.۴

تنفس موتور

طبیعی

قدرت موتور

۱۱۳ اسب‌بخار

گشتاور

۱۴۴ نیوتن‌متر

گیربکس

۶ دنده اتوماتیک

محور محرک

دیفرانسیل جلو

شتاب

۱۳ ثانیه

فرمان

برقی

بدنه

سدان

نوع رینگ

آلمینیومی

وزن خالص

۱۲۶۸ کیلوگرم

حجم مخزن سوخت

۵۰ لیتر

خودرو تارا اتوماتیک از نظر ایمنی عملکرد خوبی دارد و به آپشن‌های ایمنی مانند کیسه هوای جلو و جانبی، ورود بدون کلید و دکمه استارت، سیستم ESC و HAS/HAC، سنسور و دوربین پارک عقب، سنسور پایش باد لاستیک و کروز کنترل مجهز شده است. اگر از جمله طرفداران خودروهای برقی هستید، پیشنهاد می‌کنیم خودرو تارا برقی را جزو گزینه‌های خریدتان قرار دهید. در مقایسه با خودروهای برقی چینی و اروپایی، قیمت تارا برقی مناسب‌تر است و امکانات قابل‌قبولی نیز دارد.

۳. شاهین اتوماتیک؛ باکیفیت‌ترین ماشین اتومات ایرانی

شاهین اتوماتیک جزو بهترین خودرو اتوماتیک ارزان و باکیفیت داخلی محسوب می‌شود که روی پلتفرم SP100 ساخته شده است. گیربکس شاهین اتوماتیک از نوع CVT ساخت کشور بلژیک است. شاهین اتوماتیک به پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ توربوشارژ با توان ۱۰۹ اسب بخار مجهز شده است. اضافه‌شدن تزئینات کرومی به بدنه ماشین، طراحی جدید رینگ‌ها، دودی شدن شیشه‌های عقب خودرو، دکمه‌های کروز روی فرمان و کیشه هوای جانبی از جمله تفاوت‌های شاهین اتوماتیک با شاهین دستی هستند.

همچنین، برای افزایش امنیت سفر سرنشینان خودرو، دوربین ثبت وقایع در قسمت پشت آینه و روی شیشه جلو نصب شده است تا هنگام تصادف یا بروز حادثه برای خودرو، آن‌ها را ثبت کند. جدول مشخصات فنی شاهین اتومات را در ادامه مشاهده می‌کنید:

سیلندر یا سوپاپ

۴۵۱۴۲

تنفس موتور

توربوشارژ

قدرت موتور

۱۱۰ اسب بخار

گشتاور

۱۷۸ نیوتن متر

گیربکس

CVT

محور محرک

دیفرانسیل جلو

شتاب

-

فرمان

برقی

بدنه

سدان

نوع رینگ

آلومینیومی

وزن خالص

-

تجهیزات ایمنی خودرو SHAHIN اتوماتیک شامل سیستم ضد‌سرقت ایموبلایزر، باز شدن خودکار درب‌های ماشین هنگام تصادف، قفل‌شدن خودکار درب‌ها در سرعت بالای ۱۰ کیلومتر بر ساعت می‌شوند. ورود و خروج بدون نیاز به سوئیچ و استفاده از ترمز ABS مجهز به سیستم EBD از امکانات دیگر این خودرو اتوماتیک داخلی محسوب می‌شوند. اگر قصد خرید خودرو اتوماتیک تولید ایران‌خودرو را دارید و برای این کار میزان نقدینگی شما کافی نیست، ماشین قسطی ایران خودرو از مجموعه سپند خودرو با اقساط و شرایط خرید متنوع را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

۴. پژو 207 اتوماتیک؛ محبوب‌‌ترین خودرو اتوماتیک بازار ایران

پژو ۲۰۷ اتوماتیک در دسته ماشین اتوماتیک ارزان تولید داخلی قرار دارد و در کارخانه ایران‌خودرو تولید و روانه بازار می‌شود. این خودرو نسخه تغییر‌یافته یا FACELIFT پژو ۲۰۶ محسوب می‌شود. پژو ۲۰۷ در سه نسخه سقف پانوراما، سقف فلزی و مولتی کالر تولید و روانه بازار خودرو ایران شده است.

تغییر شکل چراغ‌های جلو، مشکی شدن سپر، اضافه‌شدن gps و غربیلک فرمان جزو تفاوت‌های مهم PEUGEOT 207i با PEUGEOT 206 محسوب می‌شوند. پژو ۲۰۷ اتومات به پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی tu5 با توان ۱۰۵ اسب بخار مجهز است. مشخصات فنی این خودرو در ادامه ذکر شده است:

سیلندر یا سوپاپ

۴۵۳۹۸

تنفس موتور

طبیعی

قدرت موتور

۱۰۵ اسب بخار

گشتاور

۱۴۲ نیوتن متر

گیربکس

خودکار

محور محرک

دیفرانسیل جلو

شتاب

۱۲ ثانیه

فرمان

هیدرولیکی

بدنه

هاچ بک

نوع رینگ

آلمینیومی

وزن خالص

۱۱۱۸ کیلوگرم

تجهیزات ایمنی خودرو ۲۰۷ اتوماتیک شامل ایربگ سرنشین و راننده، دوربین دنده‌عقب، سنسور پارک عقب، سیستم کنترل پایداری الکتریکی (ESC)، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی (HAS/HAC) و ترمز ضد‌قفل می‌شوند که پژو ۲۰۷ اتوماتیک را به خودرویی با ایمنی مناسب تبدیل می‌کند.

۵. دنا پلاس توربو اتومات؛ یکی از به‌صرفه‌ترین خودروهای اتوماتیک ایران

ماشین دنا پلاس توربو اتومات، در واقع فیس لیفت سمند محسوب می‌شود که به موتور EF7 مجهز شده است. اضافه‌شدن حالت توربو و گیربکس‌اتوماتیک، اهرم دنده جدید، کیسه هوای جانبی و صندلی برقی از مهم‌ترین تفاوت‌های دنا دنده‌ای با دنا پلاس اتوماتیک هستند. موتور DENA+ اتومات از نوع ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ EF7 TC با توان حداکثری ۱۵۰ اسب بخار است. مشخصات فنی خودرو دنا پلاس توربو اتومات را در ادامه مشاهده می‌کنید:

سیلندر یا سوپاپ

۴۵۳۹۸

تنفس موتور

توربوشارژ

قدرت موتور

۱۵۰ اسب بخار

گشتاور

۲۱۵ نیوتن متر

گیربکس

۶ سرعته خودکار

محور محرک

دیفرانسیل جلو

شتاب

۱۱ ثانیه

فرمان

برقی

بدنه

سدان

نوع رینگ

آلمینیومی

وزن خالص

۱۲۶۲ کیلوگرم

حجم مخزن سوخت

۶۰ لیتر

دنا پلاس اتوماتیک به ترمز ABS و EBD مجهز شده است. دوربین دنده‌عقب، سنسور دنده‌عقب و کروز کنترل از جمله امکانات ایمنی این خودرو اتوماتیک داخلی محسوب می‌شوند. سایر امکانات قرار گرفته در این ماشین اتومات ارزان شامل سیستم ناوبری ماهواره‌ای، چراغ خوش آمد گویی، چراغ اسکورت و سانروف برقی می‌شوند.

سلیقه و نیاز مشتری؛ مهم‌ترین ملاک برای انتخاب بهترین خودرو اتوماتیک

در این مقاله ۵ مدل ماشین اتومات ارزان تولید داخلی را معرفی کردیم. تارا، دنا پلاس توربو، پژو ۲۰۷، شاهین و ساینا اتوماتیک، جزو خودروهای اتوماتیک معرفی شده در این مقاله هستند که هرکدام بسته‌به ویژ‌گی‌های فنی و ایمنی و قیمت‌شان، طرفداران خاص خود را دارند. انتخاب بهترین خودرو اتوماتیک ارزان ارتباط مستقیم به سلیقه شما دارد و پیشنهاد می‌کنیم خودرویی را خریداری کنید که بیشترین تطابق را با انتظارات و میزان استفاده شما از یک ماشین اتومات داشته باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها