امارات متحده عربی می‌گوید در تبادل 180 اسیر جنگی بین روسیه و اوکراین موفق شده است


نویسنده: عدنان نگاری

خبرگزاری امارات گزارش داد: امارات متحده عربی اعلام کرد که در تبادل 180 اسیر جنگی بین روسیه و اوکراین موفق شده است.وزارت امور خارجه این کشور تاکید کرد که موفقیت آخرین میانجیگری که پنجمین میانجیگری از ابتدای سال جاری میلادی است، نتیجه اعمال نفوذ امارات متحده عربی به روابط و مشارکت متمایز خود با دو طرف است.
این وزارتخانه از همکاری دولت های روسیه و اوکراین در موفقیت آمیز کردن روند مبادلات قدردانی کرد. این اتفاقات و کنش‌ها بر تعهد امارات متحده عربی به ادامه تلاش‌ها برای یافتن راه حلی مسالمت آمیز برای مناقشه تاکید کرد. وزارت‌خانه‌ی مذکور بر اهمیت توسل به گفتگو، تنش زدایی و دیپلماسی برای حل مناقشه و کاهش پیامدهای انسانی ناشی از آن تاکید داشت.ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روز سه شنبه بازگشت 90 اسیر جنگی از اسارت روسیه را تایید کرد.
وزارت دفاع روسیه نیز این مبادله را تایید کرده و گفت: «در نتیجه مذاکرات، 90 اسیر جنگی روسی که در اسارت خطر مرگ را داشتند، از مناطق تحت کنترل کیف بازگردانده شدند.»این وزارتخانه در ادامه اعلام کرد که در عوضِ این آزادی، 90 زندانی از نیروهای مسلح اوکراین به مسئولین این کشور تحویل داده شدند.
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها