جزئیات برگزاری هشتمین دوره آزمون استخدامی بخش خصوصی



دبیر هشتمین دوره آزمون استخدامی بخش خصوصی گفت: ۱۷ شهریور ثبت‌نام آغاز و به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت. تاریخ برگزاری آزمون نیز هفته نخست مهر است.

                                                                 

به گزارش صبح ساحل، امسال هشتمین دوره آزمون استخدامی بخش خصوصی برگزار می‌شود. این آزمون فرصت شغلی ایجاد کرده و کارجویان را به کارفرمایان به دنبال نیروی کار معرفی می‌کند. علی خان گرگانی، دبیر هشتمین دوره آزمون استخدامی بخش خصوصی درباره زمان ثبت نام آزمون امسال گفت: ۱۷ شهریور ثبت نام هشتمین آزمون استخدامی آغاز خواهد شد و به مدت ۱۰ روز ادامه دارد.

وی افزود: تاریخ برگزاری آزمون نیز هفته نخست مهر خواهد بود.

گرگانی درباره چرایی تغییر تاریخ ثبت نام اظهار کرد: تاریخ ثبت نام از تیر ماه به شهریور ماه محول شد زیرا محتوای آزمون‌ها برای ارائه کار کیفی بهتر روی کارنامه‌ای که پس از آزمون صادر می‌شود هم برای مخاطبان و هم شرکت‌ها مطالعه بازبینی مجدد شد.

                                                                    

پیش بینی پذیرش ۴۵ درصدی

دبیر هشتمین آزمون استخدامی بخش خصوصی پیش بینی کرد: بر اساس برنامه‌ریزی امسال پیش بینی می‌شود ۱۵۰ هزار شرکت کننده داشته باشیم و از این آمار حداقل ۴۰ تا ۴۵ درصد پذیرش می‌شوند و به ۳۰۰ شرکتی که در حال امضا تفاهم نامه با آنها هستیم، معرفی می‌شوند.

گرگانی درباره سخنان خود درباره برنامه‌های آزمون اعلام کرد: قرار است در این راستا با حضور مدیران یا معاونان منابع انسانی شرکت‌های مختلف بزرگ و متوسط، چند گردهمایی و رویداد برگزار شود که از هفته پایانی تیر آغاز و تا پایان مرداد ادامه دارد.

وی تصریح کرد: این امر کمک می‌کند اطلاعات دقیق‌تری از نیازهای شغلی شرکت‌ها به دست آمده و متناسب با این نیازها بتوان کارجویان را به کارفرمایان معرفی کرد.

                                   

ضرورت برگزاری آزمون کاریابی

دبیر هشتمین آزمون استخدامی بخش خصوصی، گفت: اگر مجموعه‌ای بتواند غربالگری اولیه داشته باشد و آزمون استانداردی از متقاضیان شغلی برگزار کند و بتواند افراد را با کیفیت بهتری به سازمان‌ها و شرکت‌ها معرفی کند برای این شرکت‌ها مطلوب است. در حال حاضر پروسه جذب و استخدام و انتخاب نیروی کارآمد برای سازمان‌ها و شرکت‌ها بسیار وقت گیر و هزینه بر است.

وی اظهار کرد: تلاش می‌شود تا با گرفتن آزمون و مصاحبه‌های بعد از آن، متناسب با سطوح شغلی که قرار است در آن معرفی شوند این نیازها تا حدودی مرتفع شوند.

گرگانی با بیان اینکه به دنبال اعتمادسازی هستیم که آزمون استاندارد بوده و کارنامه کشوری صادر می‌شود، گفت: تلاش می‌شود بهترین شغل متناسب با خواسته‌ها برای کارجویان پیدا شود.

                                                                                                                 

هزینه ثبت نام

دبیر هشتمین آزمون استخدامی بخش خصوصی درباره هزینه این آزمون عنوان کرد: در تلاش هستیم تا هزینه آزمون کاهش پیدا کند و منابع مالی مورد نیاز بخشی از دولت و شرکت‌های خصوصی دریافت شود. در حال مذاکره و تفاهم با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت هستیم.

وی گفت: سعی داریم از افراد جویای کار یا پولی گرفته نشود یا حداقل‌ها گرفته شود.

                                                          

معرفی شغل متناسب با شخصیت افراد

در هفتمین دوره آزمون استخدامی، آزمون شخصیت شناسی انجام شد. این آزمون دارای ۶ مرحله تست‌های دیسک (DISC)، MBTI ، نئو، هوش هیجانی (EQ) بار-آن معروف‌ترین تست هوش هیجانی، گادنر و… بود.

گرگانی درباره آزمون‌های روان شناختی هم عنوان کرد: تعداد آزمون‌ها روان شناختی کاهش پیدا کرده و برای هر دسته شغلی حداقل ۲ و حداکثر ۳ آزمون روان شناختی برگزار خواهد شد.

دبیر هشتمین دوره آزمون استخدامی یادآور شد: در بازنگری انجام شده در سال جاری، بین آزمون روان شناختی و رسته‌های شغلی ارتباط ایجاد شد. هدف این بود که بین توانمندی‌های تخصصی افراد و شخصیت آنها ارتباط برقرار شود. بنابراین ما بین آزمون‌های تخصصی و روان شناختی و همچنین آزمون‌های تخصصی، مهارتی و دانشی ارتباط ایجاد کردیم.

وی افزود: کارنامه صادر شده دارای ۳ وجه است؛ نخستین وجه، مبتنی بر دانش است، دیگری مبتنی بر مهارت و در نهایت مبتنی بر شخصیت است. در پایان هم یک پروفایل کامل به افراد داده می‌شود؛ اینکه هر یک از افراد در آزمون شخصیتی، مهارتی و دانشی چه عملکردی داشته‌اند. در نهایت هم پیشنهاد ما به افراد در انتخاب شغل آنها چیست.

دبیر هشتمین دوره برگزاری آزمون استخدامی با بیان اینکه قرار است در آزمون امسال پروفایل جامعی به شرکت کنندگان داده شود، گفت: در سال‌های گذشته بین آزمون‌های تخصصی و روان شناختی ارتباطی وجود نداشت و دو آزمون مجزا برگزار می‌شد در حالی که می‌توان آنها را بهم پیوند زد. در جهان هم همان قدر که به آزمون مهارتی و دانشی اعتبار می‌دهند برای آزمون روان شناختی هم اعتبار قائل هستند. هر فردی برای اینکه در شغلی موفق باشد به هر ۳ حوزه نیاز دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها