اولین جلسه هیات دولت با حضور پزشکیان برگزار شد



اولین جلسه هیات دولت با حضور مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر امروز یکشنبه برگزار شد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، مسعود پزشکیان عصر امروز ـ یکشنبه ـ در اولین جلسه هیات دولت پس از مراسم تنفیذ ریاست جمهوری، ضمن گرامیداشت یاد شهدای خدمت و تشکر از زحمات و خدمات اعضای کابینه دولت سیزدهم در طی سه سال گذشته، اتحاد و وفاق ملی را رمز موفقیت و غلبه بر مشکلات کشور عنوان کرد و گفت‌: اینکه گاها گفته می‌شود برخی مسئولین دولت با یکدیگر اختلاف دارند، برای من نامفهوم است، چرا که ما چشم‌انداز روشن و سیاست‌های تعریف شده‌ای داریم که باید به طرف آن حرکت کنیم، اگر برنامه‌ای نوشته‌ایم که علمی، روشمند و منطبق بر الگوهای موفق و تجربه شده بین‌المللی است و بر روی اجرای آن نیز اجماع وجود دارد دیگر اختلاف و دعوا معنا ندارد.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه تقوا یعنی تلاش برای حرکت بدون خطا، اتخاذ تصمیم درست و اجرای آن برای رضای خدا، افزود: ریشه همه اختلافات و مشاجرات هوای نفس است و اگر ما تقوا داشته باشیم و این مفهوم را در مدیریت، عملی و پیاده‌سازی کنیم،‌ اختلافات و دعواها از بین خواهد رفت.

پزشکیان با اشاره به اینکه قرار نیست ما یک برنامه جدید بیاوریم و اگر برنامه‌های موجود نیز دارای اشکال بود و با سیاست‌های تعیین شده همخوانی نداشت، نسبت به اصلاح آنها اقدام خواهیم کرد، اظهار داشت: برای رسیدن به اهداف تعیین شده باید کابینه‌ای تشکیل دهیم که فارغ از دسته‌بندی‌های جناحی جلوه وفاق ملی باشد و ما را به هدف برساند که اگر اینگونه عمل کنیم توانسته‌ایم بر اساس خواست و انتظارات رهبری معظم انقلاب حرکت کنیم.

رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: بر اساس سند چشم‌انداز قرار بود در منطقه اول باشیم و فقر و تبعیض را از بین ببریم، اما متاسفانه نتوانستیم این اهداف را محقق کنیم و باید ببینیم اشکال کار کجاست؛ باور دارم اگر دست به دست هم دهیم و وحدت و انسجام داشته باشیم، قادر خواهیم بود بر مشکلات غلبه کنیم.

در این جلسه پیش از سخنان رئیس جمهور، محمد مخبر سرپرست سابق ریاست جمهوری ضمن تبریک مجدد انتخاب و انتصاب دکتر پزشکیان به عنوان نهمین رئیس جمهور ملت ایران گفت: شهید رئیسی در دوره مسئولیت خود دو ویژگی برجسته تاکید بر حل مسائل و مشکلات کشور و ارتباط با مردم داشت. بحمدلله هر دو این ویژگی‌ها در دکتر پزشکیان نیز وجود دارد که سرمایه بسیار ارزشمندی است و همه ما خود را موظف به حمایت و یاری ایشان در این مسئولیت خطیر و سنگین می‌دانیم.

محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهوری نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد شهدای خدمت و قدردانی از خدمات کابینه سیزدهم و حسن اعتماد رئیس جمهور به خود، نفی تجارب و اقدامات گذشته و عدم بهره‌گیری از تجارب مسئولان سابق را روشی نادرست توصیف کرد و گفت: امیدوارم در این دولت با توجه به فضای اخلاقی و همدلی که ایجاد شده نسبت به بهره‌گیری از تجارب مدیریتی گذشته اهتمام جدی داشته باشیم و اعضای دولت سیزدهم نیز دولت دکتر پزشکیان را دولت خودشان بدانند و ما را از تجربیات خود بهره‌مند کنند.

محسن حاجی‌میرزایی رئیس دفتر رئیس جمهوری نیز در این جلسه با گرامیداشت یاد شهدای خدمت، گسست تجارب و تدابیر مسئولان در دولت‌های مختلف را از معضلات نظام اداری کشور عنوان و اظهار کرد: دانش اداره کشور که در نتیجه مواجهه مسئولان با وضعیت‌های مختلف و اتخاذ تدابیر متفاوت به دست می‌آید، سرمایه گرانبهایی است که نسبت به ثبت و انتقال این دانش اهتمام لازم وجود نداشته است.

رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه مسئولان جدید باید بدانند مسئولان قبلی در مواجهه با یک موضوع چرا و چگونه به یک تدبیر خاص رسیده و آن را اجرا کرده‌اند، افزود: آشنایی با چرایی و چگونگی اتخاذ تصمیمات، تدابیر و اقدام مسئولان در مواجهه با مسائل مختلف، دانشی ناب، حقیقی و بسیار مفید در مدیریت است که حتما در این دولت به آن توجه می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها