ثبت‌نام یک میلیون و ۱۶۸ هزار کلاس اولی قطعی شد



معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: ثبت‌نام یک میلیون و ۱۶۸ هزار کلاس اولی قطعی شده است و پیش‌بینی می شود که امسال یک میلیون و ۴۹۵ هزار نفر وارد پایه اول ابتدایی شوند.

به گزارش صبح ساحل، «حمید طریفی حسینی»، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال یک میلیون و ۴۹۵ هزار دانش‌آموز وارد پایه اول دبستان می شوند که ۱۱۰ هزار نفر نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون یک میلیون و ۱۶۸ هزار دانش‌آموز پایه اول دبستان ثبت‌نام خود را برای ورود به مدرسه قطعی کرده اند، افزود: در مجموع ۹ میلیون و ۱۹۰ هزار نفر دانش آموز دوره ابتدایی هستند که تاکنون ۸۰ درصد ثبت‌نام پایه اول دبستان و ۹۰ درصد ثبت‌نام در کل دوره ابتدایی را انجام داده اند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: کلاس بندی ۹۰ درصد دانش‌آموزان انجام و کار سازماندهی معلمان آغاز شده است. طریفی حسینی عنوان کرد: بخشی از معلمان ابتدایی براساس سازمان نظام دوری فعالیت می‌کنند، بخشی از معلمان که سال گذشته کلاس اول را تدریس کردند امسال به همراه دانش آموزان همان کلاس به سال دوم می‌روند و این موضوع تا کلاس سوم ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ۶۰ ساعت آموزش ضمن خدمت برای توانمندسازی معلمان در نظر گرفته است، افزود: معلمان براساس سابقه کار، مدرک تحصیلی و شرکت در دوره‌های ضمن خدمت سال تحصیلی گذشته می توانند در این دوره‌ها شرکت کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: امسال یک نیاز سنجی مدرسه محور صورت گرفته تا نیاز آنها را شناسایی و به مناطق اعلام کنند و برنامه ریزی لازم برای دوره‌های توانمندسازی به صورت حضوری از هفته سوم مرداد آغاز می شود. طریفی حسینی با بیان اینکه برای کیفیت و کمیت نیروها ضوابطی در نظر گرفته و در اختیار مدیران قرار داده شده است، درباره بهسازی فضای آموزشی توضیح داد: قرارگاه عدالت تربیتی به همراه نوسازی مدارس بهسازی و شاداب سازی ۱۱۰ هزار کلاس درس را آغاز کرده‌اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه الگوی مدرسه سند تراز به استان‌ها ابلاغ شده است، گفت: این الگو قرار است در ۱۰ درصد مدارس دولتی مانند شاهد و ۵۰ درصد مدارس غیر دولتی انجام شود و بر این اساس باید وضعیت مدارس را با کمک راهبران تحول مشخص و ارزیابی کنند که منابعی هم برای این اقدام در نظر گرفته شده است‌.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها