آمریکا ۱۲ فرد و نهاد را به بهانه برنامه پهپادی و موشکی ایران تحریم کرد



وزارت خزانه داری آمریکا در تداوم سیاست های دوگانه واشنگتن و فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه ۱۲ فرد و نهاد  تسهیل کننده خرید پهپاد و موشک ایرانی اعمال کرده است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی ساعتی پس از مراسم تحلیف دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور جدید ایران در ادامه سیاست های دوگانه خود و فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده (OFAC) پنج شخص حقیقی و هفت نهاد مستقر در ایران، جمهوری خلق چین و هنگ کنگ را هدف قرار داده است.

وزارت خزانه داری آمریکا افزود: امروز، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) پنج فرد حقیقی و هفت نهاد مستقر در ایران، چین (PRC) و هنگ کنگ را هدف قرار می دهد. این افراد و نهادها به تامین کالا از طرف زیرمجموعه های وزارت دفاع و لجستیک نیروهای مسلح ایران تسهیل می کنند.

وزارت خزانه داری آمریکا اضافه کرد: افراد و نهادهایی که امروز  تحریم شده اند قطعات مختلفی از جمله شتاب سنج و ژیروسکوپ را تهیه می کنند که بخش مهمی از برنامه موشک بالستیک و پهپادی ایران  می باشد. دستیابی ایران به قطعات مهم موشکی و پهپادها به گسترش سیستم های تسلیحاتی این کشور برای نیروهای نیابتی خود در خاورمیانه و روسیه کمک‌ می کند.

برایان ای. نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی ادعا کرد: « تکثیر بی پروا موشک های بالستیک و پهپادهای ایران بی ثباتی بیشتر را به همراه دارد و جان غیرنظامیان را هم در منطقه و هم در سراسر جهان به خطر می اندازد. »

این مقام آمریکایی در ادامه ادعاهای خود اضافه کرد: «اقدام امروز شرکت های اصلی  و عوامل مورد اعتمادی را که ایران با از طریق آنها به دنبال دستیابی به این قطعات بوده است، هدف قرار می دهد. آمریکا به تحمیل هزینه‌هایی بر آنهایی که به توانایی ایران برای تولید این سلاح‌های مرگبار را کمک می‌کند، ادامه خواهد داد.»

 ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی با توجه به روی کار آمدن دولت مسعود پزشکیان در ایران مبنی بر اینکه انتظار آمریکا از دولت جدید ایران چیست و آیا فضای بهبود روابط واشنگتن و تهران در زمینه برجام و سایر زمینه ها وجود دارد؟ گفت:«ما هیچ انتظاری نداریم که انتخاب رئیس‌جمهور جدید منجر به تغییرات اساسی در جهت‌گیری ایران یا منجر به احترام بیشتر آن به حقوق شهروندانش شود.»

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: «ما رهبری ایران را بر اساس اقدامات آنها قضاوت خواهیم کرد، نه بر اساس گفته‌ها یا ادعاهای اعتدال یا تمایل به روابط بهتر».

این مقام وزارت خارجه دولت جو بایدن تصریح کرد: «رویکرد ما تغییر نکرده است. ما دیپلماسی را بهترین راه برای دستیابی به یک راه‌حل موثر و پایدار برای برنامه هسته‌ای ایران می‌دانیم. هیچ چیزی در مورد این انتخابات، این رویکرد را تغییر نداده است»

پاتل ادامه داد: ما همچنین اعلام کرده ایم که درحال حاضر بسیار از مذاکره بر سر برنامه هسته ای ایران فاصله داریم و این امر به دلیل تنش ها میان آمریکا و ایران ناشی از توسعه برنامه هسته ای ایران و عدم همکاری آن با آژانس بین المللی هسته ای است.

وی اضافه کرد: اگر ایران علاقه مند به همکاری است یا می خواهد یک رویکرد جدید اتخاذ کند، می تواند اقدامات فوری مانند همکاری کامل با آژانس انجام دهد.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خاطر نشان کرد: دیپلماسی با ایران در مواردی نتیجه مثبت داشته است. سال گذشته دیپلماسی آمریکا و ایران منجر به آزادی شهروندان آمریکا زندانی در ایران شد.

او در پاسخ به سوال خبرنگاری که مدعی تهدید ایران در تنش ها و درگیری ها میان اسرائیل و حزب الله شد و عواقب آن گفت: اول باید بگویم که اسرائیل حق دفاع از خود نه تنها در مقابل تروریسم بلکه بازیگران مخرب مانند حکومت ایران را دارد. بدون شک آمریکا از نزدیک این شرایط را دنبال خواهد کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها