بارش‌های مونسونی در راه شرق و شمال هرمزگان



کارشناس سازمان هواشناسی هرمزگان از تقویت بارش‌های سامانه مونسونی در بشاگرد و حاجی‌آباد برای امروز و فردا خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، برای ساعات آینده شاهد گسترش فعالیت توده های بارشی در استان های جنوب‌شرقی کشور خواهیم بود و بسیاری از نقاط سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان شاهد بارش خواهند بود‌‌.

بارش ها به شکل رگبار و رعدوبرق بوده و به صورت محلی می باشد، بنابراین طی چند ساعت آینده در بخش های گسترده ای از این استان ها احتمال وقوع رگبار و رعدوبرق وجود دارد‌.

مرضیه سی‌سی پور، کارشناس سازمان هواشناسی هرمزگان اظهار داشت: فعالیت سامانه مونسونی روز گذشته در بشاگرد قابل توجه بود و سبب جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌های فصلی شد.

وی افزود: با توجه به اینکه در روستاهای تحت تاثیر سامانه بارشی ایستگاه باران‌سنجی وجود ندارد حجم بارش مشخص نیست اما میزان بارندگی‌ها قابل توجه بوده است.

کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: این سامانه روز گذشته در شهرستان حاجی‌آباد نیز فعال بود و در بخش هایی از این شهرستان را تحت تاثیر قرار داد.

وی تصریح کرد: برای امروز و فردا انتظار می‌رود حجم بارش‌های سامانه مونسونی در بشاگرد و حاجی آباد تقویت شود و مردم در این مناطق شاهد بارش باران رحمت الهی باشند.

سی‌سی‌پور گفت: به مردم توصیه می‌کنیم در این دو روز از صعود به ارتفاعات و عبور و مرور و اسکان در حاشیه رودخانه‌های فصلی اجتناب کنند احتمال وجود سیلاب در این دو روز وجود دارد.

 

منبع: تسنیم

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها