سفارت چین توصیه سفر نکردن به ایران را حذف کرد



مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: سفارت چین توصیه مبنی بر عدم سفر هموطنان کشورشان به ایران را حذف کرده و هم‌اکنون روابط مساعد دیپلماتیک برای فعالیت در بازار گردشگری کشور چین برقرار است.

 

به گزارش صبح ساحل، مسلم شجاعی با اعلام این خبر اظهار داشت: از اردیبهشت‌ماه امسال سفارت چین در درگاه اینترنتی مربوطه اخطار زرد را ویژه هموطنان خود منتشر کرده بود تا بر مبنای آن سفر به جمهوری اسلامی ایران در صورت نیاز با احتیاط انجام گیرد.

وی افزود: بر مبنای این اقدام محدودیت‌هایی در اعزام گردشگران فردی و گروهی چینی‌ها به ایران شکل گرفت.

شجاعی بیان کرد: در پی پیگیری‌های مجدانه وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و وزارت امور خارجه جهت تبیین شرایط واقعی و امنیت کامل کشور، توصیه سفر محتاطانه به ایران حذف شد. این در حالیست که از ۱۵ مارس ۲۰۲۳ برابر با ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱، شهروندان چینی اجازه دارند به ۴۰ کشور، از جمله ایران سفر توریستی داشته باشند.

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: در حال حاضر سطح روابط دیپلماتیک ایران و چین بالاست به گونه‌ای که در مراسم تحلیف رییس جمهوری کشورمان نماینده جمهوری خلق چین نیز حضور دارد و هیات‌های تجاری مختلف چینی طی هفته‌های آینده وارد ایران خواهند شد.

به گفته شجاعی، هم‌اکنون فرصت بهره‌مندی دفاتر خدمات مسافرتی و تورگردانان جمهوری اسلامی ایران به منظور انتفاع از بازار پررونق گردشگری کشور چین مهیاست و فعالین گردشگری کشورمان می‌توانند به تبادل گردشگر بپردازند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها