شرایط فروش بلیت‌ پروازهای اربعین؛

بهای بلیت یک طرفه از هرمزگان به بغداد حداکثر ۶ میلیون تومان



جعفر یازرلو گفت: بازه زمانی پروازهای اربعین از ۲۴ مرداد الی ۹ شهریورماه تعیین شده و عرضه بلیت توسط شرکت‌های هواپیمایی با هدف مدیریت عرضه و در دسترس بودن بلیت در طول بازه زمانی اربعین به‌صورت پلکانی خواهد بود.
  
   
به گزارش صبح ساحل، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اعلام ضوابط و شرایط فروش بلیت پروازهای اربعین خبر داد.

وی تصریح کرد: بهای بلیت یک طرفه از استان‌های خراسان‌ها، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، مازندران و گلستان به بغداد یا نجف اشرف و برعکس حداکثر ۶ میلیون تومان تعیین شده است.
یازرلو خاطرنشان کرد: بهای بلیت یک طرفه از تهران و سایر استان های کشور (به استثنای استان های فوق‌الذکر) به بغداد یا نجف اشرف و برعکس، حداکثر پنج میلیون تومان تعیین شد.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: همه قراردادهای چارتری فی مابین شرکت‌های هواپیمایی و چارتر کنندگان در بازه زمانی اربعین به حالت تعلیق درآمده و فروش و صدور بلیت اربعین توسط چارتر کنندگان ممنوع است.

 
این افراد برای دریافت ارز اربعین اقدام کنند

فروش‌ ارز اربعین از ۷ مرداد آغاز شده و تا ۳ شهریور ادامه دارد؛ طبق اعلام اداره پایش بازار ارز بانک مرکزی، ۹۸ درصد زائران، نام‌نویسی و خرید ارز را از طریق سکو‌های فضای مجازی انجام دادند.

وی ادامه داد: به منظور یکسان سازی هزینه استرداد بلیت در کلیه شرکت‌های هواپیمایی، در صورت انصراف مسافر از سفر، تا ۲۴ ساعت مانده به زمان برنامه‌ای انجام پرواز، مبلغ ۲۵ درصد از بهای پایه بلیت در هر مسیر کسر و بقیه به مسافر مسترد می‌شود همچنین از ۲۴ ساعت مانده به زمان برنامه‌ای انجام پرواز و پس از انجام پرواز مبلغ ۵۰درصد از بهای پایه بلیت کسر و مابقی به مسافر مسترد می شود.
یازرلو افزود: همه بلیت‌های بازه اربعین در کل کشور از طریق سایت رسمی شرکت‌های هواپیمایی، دفاتر برخط فروش بلیت (OTA) و دفاتر خدمات مسافرت هوائی منتخب معرفی شده شرکت‌های هواپیمایی به این سازمان انجام‌می‌شود.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بازرسان این سازمان به صورت حضوری در فرودگاههای کشور و دفاتر فروش یا غیرحضوری از طریق رصد سایت‌های فروش بلیت، دریافت شکایت در سامانه حقوق مسافر سازمان یا دریافت گزارشات نهادهای نظارتی نسبت به جمع آوری اطلاعات اقدام و در صورت کشف تخلف نسبت به تشکیل پرونده و ارجاع آن به مراجع قضایی مربوطه اقدامات لازم را به عمل خواهند آورد.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها