مدیر جدید اداره بنادر و دریانوردی لنگه اعلام کرد:

صادر 1900 TEU کانتینر مواد غذایی به بندرالرويس



صبح ساحل ، اقتصادی - مدیر جدید اداره بنادر و دریانوردی لنگه از انجام چند طرح ویژه در این بندر در راستای افزایش تعاملات بازرگانی با کشور قطر و فراهم سازی زیرساخت های دریایی و بندری به منظور تسهیل صادرات به بندرالرویس این کشور خبر داد.

به گزارش اداره كل بنادر و دریانوردی هرمزگان، کاپیتان «قاسم عسکری نسب» در نشست تسهیل صادرات به بندرالرویس قطر که با حضور نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، معاون عمرانی فرمانداری لنگه، تجار و بازرگانان و شركتهای كشتیرانی فعال در این بندر برگزار شد، اظهار داشت: اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه به منظور فراهم سازی زیرساخت ها و تسهیل صادرات به بندرالرویس قطر، در گام نخست اجرای دو طرح ویژه ساخت رمپ ویژه (مسیر دسترسی به اسکله یا شناور) در نزدیکترین فاصله به محل دپوی کانتینرها و محوطه سازی و احیاء اراضی پشتیبانی در بندر لنگه را کلید زده است. 

وی افزود: تخصیص محوطه ویژه نگهداری كانتینرهای خالی ورودی از قطر و كانتینرهای در انتظار نوبت ارسال و همچنین ایجاد شرایط ورود و خروج کانتینر و پهلودهی شناورها تیز از دیگر طرح های این بندر است که زمینه ساز افزایش تبادلات تجاری با کشور قطر خواهد شد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از آمادگی کامل این بندر برای خدمات رسانی و ارایه هرگونه همكاری با صادر کنندگان، شرکت های کشتیرانی و دستگاه های اجرایی به منظور تسهیل صادرات به بندرالرویس قطر سخن گفت.

عسکری نسب در همین رابطه اظهار داشت: پس از گذشت هفت ماه از آغاز تعاملات بازرگانی و همكاری های اقتصادی بندرلنگه با کشور قطر در زمینه تجارت دریایی، یك هزار و 900 TEU کانتینر یخچالی شامل محموله مواد غذایی و میوه و تره بار از این بندر به مقصد بندر الرویس صادر شده است. یادآور می شود، اوایل دی ماه جاری «محمد راستاد» مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با همراهی معاون امور بندری این سازمان و تعدادی از مدیران شرکت های مختلف دولتی، خصوصی، کشتیرانی و صنایع تولیدی کشور، با سفر به پایتخت کشور قطر با وزیر حمل و نقل و ارتباطات و مدیران ارشد دولتی و خصوصی بنادر و دریانوردی این کشور دیدار و گفتگو کردند. 

در سفر مدیرعامل سازمان بنادر ایران به قطر، علاوه بر بحث و مذاکره در خصوص توسعه مناسبات و همکاری‌های تخصصی بندری و دریایی میان دو کشور، رفع موانع و مشکلات احتمالی موجود در جهت توسعه صادرات و ترانزیت کالا از بنادر جنوبی ایران به بنادر قطر مورد تأکید قرار گرفت.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها