نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی

نباید اجازه داد حق تیم‌های ایرانی در جام باشگاه آسیا نادیده گرفته شود



صبح ساحل ، ورزشی - ضعف فدراسیون فوتبال در دیپلماسی و رایزنی‌ موجب اعمال نفوذ سعودی‌ در کنفدراسیون فوتبال آسیا ‌شد.

عضو فراکسیون ورزش مجلس با بیان اینکه اثبات و احقاق حقوق ورزشی تیم‌های ایرانی در آسیا جلوه‌ای از قدرت سیاسی کشور ایران است، گفت: ضعف فدراسیون فوتبال در دیپلماسی و رایزنی‌ موجب اعمال نفوذ سعودی‌ در کنفدراسیون فوتبال آسیا ‌شد.

احـمد مـــرادی  درباره رای ناعادلانه کنفدراسیون فوتبال آسیا در قبال میزبانی تیم‌های ایرانی در جام باشگاه‌های آسیا، گفت: نباید اجازه داد حق تیم‌های ایرانی در جام باشگاه آسیا نادیده گرفته شود زیرا این امر خبر نامناسبی برای ورزش کشور تلقی می‌شود؛ چرا که حوزه ورزش بسیارگسترده است و توانایی آن را دارد که به طور مستقیم برحوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیز تاثیر بگذارد.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد، خمیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با اثبات و احقاق حقوق ورزشی کشورمان در عرصه بین الملل به نوعی ما قدرت سیاسی خود را نشان می‌دهیم، تصریح کرد: عربستان  قصد دارد بسیاری از قدرت‌های بین المللی را با پول خریداری کند؛ در واقع ضعف فدراسیون فوتبال ایران در دیپلماسی و رایزنی‌ موجب اعمال نفوذ سعودی‌ در کنفدراسیون فوتبال آسیا ‌شد.

مرادی افزود: برای حفظ و جایگاه فوتبال ایران در عرصه بین الملل باید وزارت خارجه با همکاری فدراسیون فوتبال از تمام ابزارهای قانونی و دیپلماسی استفاده کند.

وی با بیان اینکه ورود وزارت خارجه برای احقاق حق فوتبال ایران در کنفدراسیون فوتبال آسیا ضروری است، یادآورشد: وظایف وزارت خارجه صرفا محدود به موضوعات سیاسی نمی‌شود بلکه در تمام حوزه‌های بین المللی از قبیل ورزشی و اقتصادی برای حقانیت حقوق جمهوری  اسلامی ایران باید این وزارتخانه رایزنی‌های مدوام و کلیدی داشته باشد.

عضو فراکسیون ورزش مجلس با بیان اینکه ایران با دیپلماسی مسیر لجبازی سعودی‌ها در میزبانی‌های جام باشگاه آسیا را سد کند یادآورشد: اثبات حقوق ورزشی تیم‌های ایرانی در میزبانی جام باشگاه آسیا قدر ت سیاسی ایران را به جهان تفهیم می‌کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها