مدیرعامل آب منطقه ای هرمزگان :

انتقال آب از سد میناب به بندرعباس قطع می‌شود



صبح ساحل ، اقتصادی -  مدیرعامل آب منطقه ای هرمزگان گفت: کانال های آب در میناب به لوله تبدیل و انتقال آب از سد استقلال این شهرستان به بندر عباس قطع می شود.

 هوشنگ ملائی در نشست شورای منابع شهرستان میناب اظهار کرد: برنامه آبی برای سال 97و 98 شهرستان میناب در حال انجام است.

وی افزود: یکی ازدغدغه های مردم منیاب تامین آب شرب در این شهرستان است که در اولویت های اصلی آب منطقه ای هرمزگان قرار دارد.مدیرعامل آب منطقه ای هرمزگان تصریح کرد: اقتصاد میناب وابسته به کشاورزی بوده و برنامه ریزی ها برای افزایش بهره وری آب صورت گرفته است.

ملائی ادامه داد: با تفاهم نامه که بین آب منطقه ای و جهاد کشاورزی استان انعقاد شده در حال تبدیل کانال های آب به لوله و ایجاد آبیاری تحت فشار در شهرستان میناب هستیم.

وی خاطر نشان کرد: مرحله نخست این طرح در شمال میناب آغاز شده که درمرحله های بعدی در مرکز و جنوب میناب انجام می شود.این مسوول در بخش دیگری از سخنان خود به خواسته مردم و وزارت نیرو که کاهش برداشت آب از میناب به بندرعباس اشاره کرد و افزود: در سالهای اخیر عمده برداشت آب از میناب به صورت چشم گیری کاهش یافته است .

ملایی بیان داشت: با برنامه ریزی های صورت گرفته در چند ماه آینده سطح برداشت آب از میناب از 25 درصد به 10 درصد کاهش می یابد و نیز در درمرحله بعد به صفر می رسد.وی گفت: با توجه به شرایط خشکسالی که در استان هرمزگان حاکم است با هماهنگی های صورت گرفته قرار شد از چاه های میناب استفاده نشود و آن را برای تامین آب شرب شهرستان میناب نگه داشته ایم.

ملائی یاد آور شد: برای عبور از تابستان خشک و حفظ باغ های میناب با تجهیز چاه ها برای تامین آب باغ های این شهرستان اقدام می شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها