نماینده مردم غرب استان در مجلس شورای اسلامی:

استان هرمزگان دارای نیروهای توانمند و متخصص است



صبح ساحل ، سیاسی - نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس گفت: ما می‌توانستیم با اتخاذ تصمیم‌های عقلانی و بهره‌گیری از نظر صاحب‌نظران اقتصادی و کارشناسان فشارهای اقتصادی را به حداقل برسانیم.

ناصر شریفی در نطق میان دستور جلسه علنی مجلس بیان کرد: حادثه تروریستی اهواز را محکوم و از پاسخ کوبنده فرزندان ملت و سپاهیان عزیز تشکر می‌کنم.

وی افزود: با کمال تأسف امروز به واسطه حضور فردی دلال مسلک در رأس هرم قدرت آمریکا که به هیچ منطق و قانون بین‌المللی پایبند نیست و نظم بین‌الملل را به هم ریخته و در ذهن سودای یک‌جانبه‌گرایی و بازگشت به قبل از جنگ جهانی دوم را دارد جهان را غم و اندوهی دردناک فرا گرفته است.

وی در ادامه گفت: بدون هیچ توضیحات اضافی که جامعه جهانی خود به‌خوبی به آن وقوف دارد از خداوند خواهانیم که شر این جرثومه‌های بی‌منطق را از سر جامعه جهانی کوتاه کند.

شریفی تصریح کرد: آنچه امروز ما را نگران و دل‌های مردم را به درد آورده وضعیت اقتصادی و معیشت مردم است که سفره محقر آن‌ها روز به روز کوچک‌تر می‌شود. هر کس آن را به دشمنان کشور و آمریکا ربط دهد کاملاً در اشتباه است.

وضعیت نابسامان اقتصادی امروز که قیمت اجناس و خدمات نه روزانه بلکه ساعتی در حال افزایش است نتیجه سوء مدیریت‌ها و اتخاذ سیاست‌های غلط است.

وی خاطرنشان کرد: سزاوار بود چند وزیر و معاون و مدیر ارشد دخیل در این بی‌نظمی و افسارگسیختگی اقتصادی حداقل از مردم عذرخواهی نموده و استعفا می‌دادند؛ اما هر بار تصمیم‌های غیر کارشناسی و عدم نظارت خود را به آمریکا ربط می‌دهیم. دشمن غلط کرده است.

چرا سوء تدبیر و ناتوانی در مدیریت خود را به دشمنان ربط می‌دهیم. نمی‌گویم فشارهای دشمن بی‌تأثیر بوده است اما می‌توانستیم با اتخاذ تصمیم‌های عقلانی و بهره‌گیری از نظر صاحب‌نظران اقتصادی و کارشناسان فشارها را به حداقل برسانیم؛ که امیدواریم تا بیش از این دیر نشده با بهره‌گیری از خرد جمعی و وفاق و همدلی بیشتر شاهد باز شدن گره از مشکلات اقتصادی باشیم.

شریفی با خطاب قرار دادن رئیس‌جمهور بیان کرد: ترامپ، مدیران نالایق و ناکارآمدی هستند که در سیستم اداری مانند خوره به جان کشور افتاده‌اند و به مردم فشار وارد می‌کنند و موجبات دلسردی و نگرانی مردم را فراهم می‌کنند.

ترامپ، آن دزدان نان سفره‌های مردم هستند که با رانت و رانت خواری کمر مردم را شکسته‌اند و به مردم رحم‌ نمی‌کنند. با کمال تأسف شاهد جلوس برخی مدیران بر کرسی‌های مدیریت هستیم که توانایی اداره یک نانوایی را هم ندارند.

وی ادامه داد: فشارهای دشمن و نارسایی‌ها هرگز مردم را خسته نمی‌کند و در این ۴۰ سال از گردنه‌های سخت‌تر عبور کرده‌اند اما آنچه مردم را ناامید و عصبانی می‌کند تبعیض و بی‌عدالتی و رانت و فساد است و آنچه امروز مردم را نگران می‌کند برخورد نامناسب و دور از شأن آن‌ها در سیستم اداری است.

وی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش بیان کرد: آنچه امروز مردم و اندیشمندان هرمزگان را نگران کرده عدم توسعه متوازن و پایدار و عدم نگاه ملی در این خطه است.

استان هرمزگان مستعد رشد و سرمایه‌گذاری در همه بخش‌ها به‌خصوص پتروشیمی و گردشگری است که نیازمند برنامه‌ریزی و اهتمام جدی در این زمینه است. استان هرمزگان سرشار از نیروهای توانمند و متخصص است حداقل انتظار، بهره‌گیری از توان آن‌ها در سطح استان و در سطح ملی است.

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس  با خطاب قرار دادن وزیر نیرو بیان کرد: هزینه سرسام‌آور برق مصرفی مردم شهرها و روستاهای حوزه انتخابیه‌ام که گرمای ۵۰ درجه امانشان را بریده است نگران‌کننده است.

قبوض میلیونی برق برای اقشار ضعیف اشک چشمانشان را درآورده لطفاً چاره‌ای بیندیشید.

آقای رئیس‌جمهور، هرمزگان برای ایران غنی ولی برای مردمانش فقیر است.

جزیره نفتی و گازی لاوان که بخش زیادی از چرخه اقتصادی کشور از آنجا می‌گذرد با روزانه پنج ساعت قطعی برق روبه‌رو بوده است.

بیکاری جوانانش و عدم زیرساخت‌های لازم بهداشتی و درمانی و مخابراتی آن بی‌انصافی است. شریفی در ادامه گفت: روی نفت نشسته‌ایم و رنج می‌بریم.

بپذیریم که کشور نیازمند مدیران قوی، باانگیزه و دلسوز و انقلابی است. وزیر نفت برای اتمام قصه پر غصه مردم و جوانان جزیره نفتی و گازی لاوان تدبیری بیندیشد.

وی در ادامه با خطاب قرار دادن وزیر آموزش‌وپرورش خواهان رسیدگی به مشکلات معلمان شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها