وزیر نیرو اعلام کرد:

آغاز ساخت نیروگاه سیریک با سرمایه گذاری پنج میلیارد دلاری روسیه



صبح ساحل ، اقتصادی - وزیر نیرو افزود: هشت هزار مگاوات کمبود برق برای تابستان ۹۸ داریم و برای جبران آن ۵ هزار و ۲۰۰ مگاوات نیروگاه جدید می سازیم و سه هزار مگاوات نیز با مدیریت مصرف جبران می شود.

به گزارش مهر،رضا اردکانیان  اضافه کرد: ۱۱ برنامه اجرایی برای کاهش سه هزار مگاوات مصرف برق از جمله تعویض پنج میلیون لامپ فلورسنت خانگی و ۱۰ میلیون از این نوع لامپ در شهرها با لامپ های ال ای دی، سرویس پنج میلیون کولر آبی و یک میلیون کولر گازی و افزایش تعرفه برق پرمصرف ها داریم.

اردکانیان گفت: در حالی که در ۴۰ سال گذشته جمعیت کشور ۳ برابر شده ظرفیت نصب شده ۱۱ برابر افزایش یافته است.اردکانیان افزود: تا پایان برنامه ششم توسعه به دولت تکلیف شده است پنج هزار مگاوات انرژی تجدید پذیر ایجاد کنند.

وزیر نیرو با بیان اینکه در انرژی باد ۳۰ هزار مگاوات ظرفیت مطالعه شده است گفت: پهنه های گسترده ای نیز درباره انرژی خورشیدی داریم.

اردکانیان درباره کار کمیسیون مشترک همکاری های مشترک ایران و روسیه گفت: وزارت نیرو نقش موثری در کم کردن فاصله سطح همکاری های اقتصادی و روابط سیاسی دو کشور دارد .

وی گفت: اکنون که در شرایط تحریم های غیر قانونی آمریکا هستیم و روسیه نیز مشمول تحریم های تحمیلی برخی کشورهای غربی شده است فرصتی برای باز شدن عرصه های گوناگون همکاری با روسیه داریم.اردکانیان افزود: روسیه ، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان اتحادیه اقتصادی اورآسیا را شکل داده اند و از طرف آنها برای پیوستن ایران به این اتحادیه ابراز علاقه شده است.وزیر نیرو با بیان اینکه ما نیز علاقه داریم به این اتحادیه بپیوندیم گفت: پیوستن ایران به اتحادیه اورآسیا در مراحل تصویب و این موضوع در روسیه تصویب شده است .

وی افزود: روسیه بازار ۱۵۰ میلیون نفری دارد و می خواهد سالانه ۸۰ میلیون متر مربع ساخت و ساز کند که ظرفیت خوبی برای مهندسان و پیمانکاران ایرانی است.اردکانیان گفت: جمهوری اسلامی ایران جزو معدود سازندگان توربین های گازی در جهان است در حالی که روس ها این توربین ها را نمی سازند و از ایران خواسته اند در این زمینه به روسیه کمک کند.

وزیر نیرو گفت: از خط اعتباری پنج میلیارد دلاری روسیه ساخت نیروگاه هزار و ۴۰۰ مگاواتی سیریک را آغاز کرده ایم .

اردکانیان گفت: وزارت نیرو در پی یکسان سازی برق کشورمان با روسیه است زیرا از نظر کیفیت به شبکه قوی تری وصل می شویم و از نظر کنترل فرکانس بهره می بریم .

وزیر نیرو افزود : ظرفیت نصب شده ما ۸۰ هزار مگاوات است در حالی که روسیه سه برابر ما ظرفیت نصب شده دارد .وی گفت : از طریق ارمنستان و گرجستان یا آذربایجان می توانیم به خطوط شبکه برق روسیه وصل شویم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها