اطلاعات بیش از سه هزار فعال سینمایی برای جبران خسارت‌های کرونا ثبت شد



به گزارش روز جمعه روابط عمومی سازمان سینمایی با پایان یافتن مهلت ثبت نام چهار روزه در سامانه درخواست حمایت سینماگران برای جبران بخشی از خسارت های ناشی از کرونا که تا ساعت ۲۴ شب گذشته (پنجشنبه) ادامه داشت، جزییات ثبت اطلاعات فعالان سینما به شرح زیر اعلام شد.

مجموع فعالان حرفه ای (در۳۲ حرفه) دو هزار و ۹۳۸ نفر شامل دو هزار و ۲۰۰ نفر از تهران و ۷۳۸ نفر غیر تهران، شاغلان در مراکز دارای مجوز از سازمان سینمایی ۷۰۷ نفر شامل ۱۵۲ نفر تهران و ۵۵۵ نفر غیر تهران، سینماها در مجموع ۴۴۸ نفر، آموزشگاه ها ۴۹ نفر، موسسات فیلمسازی۱۷۸ نفر، شرکت های پخش فیلم ۱۴ نفر و مراکز فنی و پشتیبانی تولید ۱۸ نفر می باشد.

بر اساس این گزارش وضعیت بیمه ثبت کنندگان نیز به این شرح است: کارمند یا بازنشسته دولت یا نهادهای عمومی ۲۲۹ نفر، بیمه صندوق اعتباری هنری هزار و ۶۸۸نفر، خویش فرما ۲۱۶ نفر، بیمه شده توسط کارفرمای غیر دولتی ۴۵۸ نفر و بدون بیمه نیز هزار و ۵۴نفر می باشد.

با راه اندازی سامانه ثبت اطلاعات فعالان سینما که در اثر کرونا دچار آسیب شدند در مجموع سه هزار و ۶۴۵ نفر اطلاعات خودشان را برای بررسی در کارگروه بررسی آسیب های کرونا در این سامانه سینما ثبت کردند.

بررسی ها با اولویت افراد ضعیف‌تر و آسیب دیده بیشتر ناشی از بیکاری کرونا و بر اساس اطلاعات دریافتی، فرمول‌ها و اولویت‌ها خواهد بود تا در نهایت با مطابقت اطلاعات خانه سینما و صندوق اعتباری هنر، بسته‌های مختلف برای گروه‌های مختلف تعریف خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها