همه مقصریم



وزیر بهداشت می‌گوید : در استانهای کردستان، آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، هرمزگان و کرمانشاه در اوج پیک اول بیماری کرونا  قرار داریم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان می‌گوید: در اوج پیک کرونا قرار داریم و بیش از ۲۵۰ نفر از کادر درمان و بهداشتی هرمزگان به کرونا مبتلا شده اند.
نماینده مردم بندرعباس در مجلس می گوید : آمار شیوع کرونا در استان هرمزگان رو به افزایش است و باید فکری برای این وضعیت کرد.بدون شک ، گفته های مسوولان یک پیام مشترک دارد ، اینکه «حال هرمزگان خوب نیست».
در حالی که اوایل هفته گذشته و پس از تعطیلی سه روزه بازار ، مجتمع های تجاری ، پاساژها و صنوف مختلف دربندرعباس ، این شایعه قوت گرفته بود تا زمانی که هرمزگان و شهر بندرعباس در وضعیت قرمز قرار دارد پنجشنبه و جمعه‌ها،  بازار ، مجتمع های تجاری ، پاساژها و صنوف مختلف تعطیل خواهند بود ، اما متاسفانه این گونه نشد و رئیس اتاق اصناف مرکز هرمزگان از فعالیت همه صنوف درتمام  روزهای هفته خبرداد و آب پاکی روی دست مردمی ریخت که منتظر تعطیلی بازارو صنوف مختلف بودند .
وی اعلام کرد که تمام صنوف با رعایت پروتکل یا همان دستورالعمل های بهداشتی به فعالیت خود بپردازند و خبری از تعطیلی نیست .
مردم مخالف بازگشایی کسب و کارها نیستند و می‌دانند معیشت تعطیل بردار نیست. اما به چه قیمتی؟ کرونا به هیچ کس رحم نمی کند . خواه کودک 19 ماهه باشد خواه دانش آموز 10ساله ، خواه پیرمرد یا پیرزن 100ساله.از سویی دیگر رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان  گفته «بحث دو هفته قرنطینه‌ای هرمزگان مطرح نیست بلکه محدودیت‌های دیگر نیز از سوی استاندار به‌صورت پیشنهاد به ستاد ملی کرونا ارائه‌شده است، و تا زمانی که ستاد ملی کرونا تصمیم‌گیری نکند، نمی‌توانیم در این خصوص اظهارنظری کنیم.»
این در حالی است که از کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا خبر می رسد ، در بیست و چهارمین جلسه این کمیته که دور روز پیش برگزارشد پیشنهادات تفویض اختیارات به ۶ استانی که برخی از شهرهای آنها وضعیت قرمز دارند پرداخته شد.
در این جلسه وضعیت برخی از شهرستان های استان های مختلف از جمله هرمزگان بررسی و مقرر شد تصمیم گیری در برخی اختیارات حوزه های فرهنگی، آموزشی، اداری، مذهبی و صنفی به استان ها واگذار تا نسبت به مدیریت روند صعودی بیماری در این شهرها اقدام نمایند. حال با این وضعیت که اختیارات به استانداران تفویض شده  تا نسبت به  مدیریت روند صعودی بیماری کرونا اقدام کند ، رییس استانی ستاد مقابله با کرونا که همان استاندار و نماینده عالی دولت در هرمزگان هست ، هنوز در خصوص محدودیت ها اظهارنظری نکرده ، به نظر می رسد تعطیل نشدن کسب و کارها در روزهای پنجشنبه و جمعه، سرنوشتی دیگری برای مردم بندرعباس رقم خواهد زد.
متاسفانه برای بسیاری از مردم و حتی مسولان ویروس کرونا خیلی عادی شده است. نه فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می کنند ، نه در اماکن عمومی و و نه در وسیله نقلیه عمومی از ماسک استفاده می کنند و نه به هشدارهای مسوولان بهداشت توجه می کنند. بسیاری از مردم این شهرنگرانند، نگران از افزایش روزانه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و سیر صعودی آمار فوتی ها.مردم نگران آینده هستند.
حال که تعطیلی اداره ها و فعالیت کارمندان با تعداد محدود  و قرنطینه شهر و محدویت تردد در استان و همچنین تعطیلی  کسب و کار در پایتخت اقتصادی ایران به گفته برخی آقایان امکان پذیرنیست و اگر این اتفاق بیفتد، معادلات بهم می ریزد و اقتصاد مملکت آسیب می بیند ، مردم به دنبال پاسخ این پرسش هستند ، چرا در روزگار کرونایی نظارت ها برفعالیت صنوف جدی نیست.؟  چرا با عرضه کنندگان خدمات و فروشندگانی که دربندرعباس پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند برخورد نمی شود؟
در جای جای شهر نه تنها عده ای از مردم از ماسک استفاده نمی کنند و بی خیال فاصله گذاری اجتماعی هستند، بلکه بسیاردیده شده جمله «بدون ماسک و دستکش وارد نشوید»  تنها برای پرکردن چشم بازرسان بهداشتی است و دیگر هیچ کاربردی ندارد.
مردم بندرعباس نباید تاوان سکونت در شهری را بدهند که تنها عنوان پایتخت اقتصادی را با خود یدک می کشند.
آقایان! اگربرای  جان مردم این استان و به ویژه ساکنان شهر بندرعباس ارزش قائل هستید، دراین مقطع حساس که کرونا بی رحمانه می تازد و اختیارات به شما واگذارشده برای حفظ سلامتی مردم تصمیم منطقی بگیرد. 17فوتی در یک روزدر استان و رکورد شکنی بندرعباس با  12فوتی، هشدار و زنگ خطری برای یک تصمیم منطقی است.تصمیمی برای جلوگیری از شیوع این ویروس وعبور استان از وضعیت قرمز به سفید.
بدون شک دراین رکورد شکنی همه مقصرند، هم مردم ، هم مسوولان .

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها