مدیر شعب بانک کشاورزی استان مطرح کرد:

ظرفیت بالای هرمزگان برای تبدیل‌شدن به هاب گلخانه‌ای کشور/ لاور فین اولین نقطه برداشت گندم در سال جاری


نویسنده: سامیه طهورنیان

رئیس شعب بانک کشاورزی هرمزگان از پرداخت ۷۵ درصد مطالبات گندم کاران استان خبر داد و گفت: هم‌اکنون ده درصد گلخانه‌های کشور در هرمزگان احداث‌شده است.

 

به گزارش صبح ساحل، مهدی جهان نجاتی، مدیر شعب بانک کشاورزی هرمزگان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: دولت تاکنون بیش از ۷۵ درصد مطالبات گند مکاران هرمزگان را پرداخت کرده و امسال با توجه به پیگیری‌هایی که توسط بانک کشاورزی استان هرمزگان انجام شد و با ورود استاندار محترم هرمزگان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، واریزی امسال به‌موقع صورت گرفت.

 

رئیس شعب بانک کشاورزی هرمزگان افزود: امسال نیز با همکاری وزیر کشاورزی به همراه مدیرعامل بانک کشاورزی، اولین نقطه‌ای را که برداشت گندم در کشور شروع شد در منطقه لاور فین بود که به شکرانه برداشت گندم در استان هرمزگان، امسال به‌موقع کلید خورد و امیدواریم که مابقی ۲۵ درصد مانده مطالبات گندم کاران پرداخت شود با توجه به پیگیری‌هایی رو صورت گرفته، حداکثر ظرف این هفته ۱۰۰% طلب گند مکاران پرداخت.

 

 

جهان نجاتی تأکید کرد: تا به امروز بیش از ۶ میلیون تن گندم در کشور خریداری‌شده که اعتبار آن توسط بانک کشاورزی پرداخت‌شده است.

 

 

مدیر شعب بانک کشاورزی هرمزگان در خصوص بیمه‌ها افزود: در استان ما حداقل سقف بیمه‌ها به ۶۸۰۰ هکتار کشت بیمه گندم رسیده که خبر بسیار خوبی است؛ زیرا محصول تضمینی ست و خریدش توسط دولت انجام می‌شود.

 

جهان نجاتی افزود: خوشبختانه از ابتدای سال تاکنون چیزی در حدود نزدیک ۲۲۲ مورد تسهیلات ازدواج پرداخت کردیم و به مبلغ ۷۲ میلیارد تومان تا حالا تسهیلات ازدواج به زوجین داده‌ایم، همچنین تسهیلات فرزند آوری هم ۱۳۹ مورد و بااعتبار تقریباً ۱۴ میلیارد تومان بوده است.

 

جهان نجاتی به خسارت سیل سال گذشته اشاره کرد و گفت: یک خسارت سیل سال گذشته بوده که تاکنون چیزی در حدود ۵۰۰۰ فقره ما پرداخت تسهیلات برای خسارت این سیل داشتیم تا کمکی باشد برای آنکه مسیر تولید در باغات و در بخش کشاورزی‌مان ادامه پیدا کند.

 

وی بابیان بهره‌مندی هرمزگان از نعمت محیط مناسب کشت گلخانه‌ای و پرورش گیاهان ارزشمند در آن گفت: سال گذشته به مبلغ تقریباً ۲۴۰ میلیارد تومان از ابتدای سال تا الآن ۲۰ هکتار گلخانه تسهیلات پرداخت کرده‌ایم که روند خوبی را هم‌اکنون طی می‌کنند و امیدواریم که حداقل تا پایان سال ما بتوانیم به ۱۰۰ هکتار برسانیم که همین یک مورد خود یک اشتغال‌زایی بسیار اثرگذار است و تاکنون با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی مجموعه بانک کشاورزی استان، طی پنج سال، ۱۲۰۰ هکتار تسهیلات گلخانه پرداخت کردیم.

 

جهان نجاتی افزود: در حال حاضر هرمزگان تقریباً ۱۰ درصد از کل گلخانه‌های کشور را دارد و به نظر این‌جانب بایستی هرمزگان هاب گلخانه‌ای کشور شود. واقعاً امیدواریم روزی این گلخانه‌ها به ۵ هزار هکتار برسد و حداقل ۱۰ درصد کشت فضای باز هرمزگان به گلخانه‌ها منتقل شود.

 

در گلخانه‌ها هر هکتار گلخانه تقریباً ۷ برابر محیط باز محصول تولید می‌کند و یک‌دهم محیط باز آب مصرف می‌کند با توجه به کم‌آبی هم که توی استان است این کشت‌های گلخانه بسیار در این منطقه ما مؤثر است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها