رشد ۵۵ درصد ظرفیت نیروگاه های استان هرمزگان از ابتدای سال ۹۲



به گزارش صبح ساحل، رضا مهرانی مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق استان با اشاره به افتتاح واحد حرارتی نیروگاه سیکل ترکیبی قشم در بیست ششمین هفته پویش هر هفته الف ب ایران بیان کرد: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون ۱۲۸۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاه های استان هرمزگان افزوده شده است که ۵۵ درصد افزایش نسبت به ابتدای سال ۱۳۹۲ را نشان می دهد.

مهرانی ادامه داد: نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی قشم شامل دو واحد گازی هر یک به ظرفیت ۱۷۰ مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات است که واحد دوم گازی این نیروگاه در بیست ششمین هفته پویش هر هفته الف ب ایران به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق استان گفت: راندمان بخش گاز این نیروگاه ۳۳ درصد و راندمان سیکل ترکیبی آن در حدود ۴۹ درصد خواهد بود. سوخت اصلی نیروگاه گاز بوده و میزان مصرف گاز هر واحد نیز حدود ۴۵ هزار متر مکعب در ساعت خواهد بود. همچنین با توجه به نیاز آبی جزیره قشم این واحد قادر به تولید روزانه هشت هزار متر مکعب آب شیرین خواهد بود.

مهرانی با بیان اضافه شدن ۹۲۴ مگاوات به ظرفیت استان در آینده نزدیک گفت: امید می‌رود تا زمان پیک تابستان سال ۱۴۰۰ نیز با سنکرون شدن دو واحد گازی کلاس اف نیروگاه هنگام بندرعباس و یک واحد گازی کلاس اف دیگر در نیروگاه پاسارگاد قشم، ۹۲۴ مگاوات دیگر به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی استان افزوده گردد تا با پیشرفتی چمشگیر، رشد تولید برق در استان به ۹۴ درصد برسد.

شایان ذکر است نیروگاه سیکل ترکیبی قشم با سرمایه گذاری ۶۰ درصدی شرکت برق و انرژی غدیر و مشارکت ۴۰ درصدی گروه مپنا در حال ساخت می باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها