فراخوان ثبت‌نام طرح مسکن جوانان در قشم



مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: از امروز به صورت رسمی فراخوان ثبت نام طرح مسکن جوانان جزیره قشم آغاز شد که تا پایان سال آینده به نتیجه می‌رسد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، علی درویش پور در آیین آغاز «طرح مسکن جوانان» افزود: به مناسبت میلاد پیامبر اعظم (ص) از دوم تا دهم آبان‌ماه به مدت هشت روز، ثبت‌نام متقاضیان در سامانه اعلامی انجام می‌شود.

یکی از مشکلات جوانان روستایی و بومی قشم خرید زمین بر اساس قیمت‌های مصوب منطقه آزاد بود که خرید زمین با قیمت متعارف را به مطالبه‌ای اساسی برای آنان تبدیل کرده بود. طرح مسکن جوانان قشم با هدف رفع مشکل مذکور اجرایی می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: این طرح برای تامین مسکن جوانان شهری و روستایی در جزیره قشم در هفت مرحله فراخوان، ثبت‌نام، بررسی مدارک، جانمایی طرح، تعیین مجری و ساخت مسکن طراحی شده است.

وی تصریح کرد: فراخوان ثبت نام و اطلاع رسانی این طرح از امروز تا دوم آبان ماه انجام می‌شود و لازم است دهیاران و اعضای شورای شهر و روستا، رسانه‌های رسمی و غیر رسمی و شبکه‌های مجازی این خبر را بین مردم و متقاضیان منتشر کنند.

درویش‌پور اظهار کرد: از دهم تا پانزدهم آبان ماه مدارک افراد ثبت‌نام شده بررسی و پالایش شده و در پایان این مرحله فهرست واجدان شرایط در هر روستا مشخص می‌شود.

وی افزود: از پانزدهم تا ۳۰ آبان ماه و در مرحله سوم این طرح در معاونت زیربنایی و معاونت شهرسازی سازمان منطقه آزاد قشم، نقاط قابل توسعه در هر روستا جانمایی می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: در مرحله چهارم، مطالعات و تهیه نقشه برای هر روستا تا ۲۵ آذرماه پایان می‌یابد و همزمان صدور جواز نیز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در هر روستا یک مجری برای ساخت واحدهای مسکن جوانان شناسایی و معرفی می‌شود، تصریح کرد: این مرحله نیز تا ۲۰ دی‌ماه به طول می‌انجامد.

درویش‌پور زمان آغاز ساخت واحدهای مسکونی را دهه مبارک فجر اعلام و تاکید کرد: تا پایان سال ۱۴۰۱ نیز همه واحدها به متقاضیان واجد شرایط تحویل می‌شود.

درویش‌پور در ادامه هدف از اجرای این طرح را توسعه متوازن و عدالت محور در قشم عنوان کرد و گفت: در اجرای این طرح چند هدف دنبال می‌شود که از جمله آن می‌توان به پایین‌تر بودن قیمت تمام شده، حذف بورس خرید و فروش زمین، رعایت اصول استحکام و کیفیت بنا و تبدیل شدن طرح به الگویی موفق برای بازسازی روستا اشاره کرد.

 

فراخوان ثبت نام طرح مسکن جوانان در قشم آغاز شد

 

این نشست با حضور امامان جمعه شیعه و اهل سنت، مدیرعامل، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد، بخشداران و دهیاران روستاهای قشم در مرکز رشد برگزار شد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها