انگلیس قرص ضد کرونای شرکت مرک را تایید می‌کند



انگلیس روز پنجشنبه نخستین کشوری در جهان شد که قرص ضد ویروس کرونا ساخت شرکت‌های مرک و ریجبک بیوتراپیوتیکز را تایید کرده است.

     

به گزارش صبح ساحل، به نقل از رویترز «سازمان ناظر داروها و فراورده‌های مراقبت بهداشتی» (MHRA) انگلیس این دارو به نام «مولنوپیراویر» را برای مصرف در افراد بلافاصله پس از مثبت شدن آزمایش کرونا و در طول پنج روز از شروع علائم تایید کرد.

این نخستین داروی ضدویروسی خوراکی است که برای بیماری کووید-۱۹ تایید می‌شود. قرار است مشاوران سازمان غذا و داروی آمریکا نیز این ماه تشکیل جلسه بدهند تا درباره تایید این دارو برای بیماران کرونا در این کشور تصمیم بگیرند.

این دارو که در انگلیس با نام تجاری Lagervio عرضه می‌شود، از هنگامی در ماه پیش داده‌های کارآزمایی بالینی آن نشان داد که می‌تواند خطر مرگ یا بستری شدن را در افراد در معرض خطر بیماری شدید کووید-۱۹ به نصف کاهش دهد، به دقت زیر نظر بوده است.

انگلیس ماه پیش معامله‌ای با شرکت مرک برای خرید ۴۸۰۰۰۰ دوره مولنوپیراویر انجام داد.

شرکت مرک در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که انتظار دارد تا پایان امسال ۱۰ میلیون دوره درمانی این دارو را تولید کند و این رقم را در سال ۲۰۲۲ به ۲۰ میلیون دوره برساند.

       

گفتنی است که پیشتر شرکت دارویی فایزر نیز در صدد ساخت قرض ضد کرونا بود و در آزمایش بالینی برای قرص ضد کرونا دو هزار و ۶۶۰ نفر که در مراحل اولیه بروز علایم کرونا قرار دارند یا به تازگی در معرض ویروس قرار گرفته‌اند، مشارکت کردند.

به گته این شرکت هدف از این آزمایش بالینی سنجش میزان اثرگذاری و همچنین ایمنی دارو است؛ هرچند هنوز اطلاعات دقیقی از تاثیر این قرص منتشر نشده با این وجود در صورتی که این قرص عملکرد مثبتی داشته باشد، در مراحل اولیه ابتلا به ویروس کرونا موثر خواهد بود.

      

منبع:افتصاد آنلاین

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها