استاندار استان:

پیگیری صدور سند مالکیت برای ساکنان محلات فرسوده/ برنامه توانمندسازی ۴۶ محله و۱۳۰روستای کمتربرخوردار هرمزگان آغار می‌شود



استاندار هرمزگان گفت: ۴۶ محله و ۱۳۰روستای کمتر برخوردار در شهرستان‌ها شناسایی شده که به زودی خرده اقدام‌های محیطی برای زیباسازی محلات و توانمندسازی مردم این مناطق آغاز می شود.

به گزارش صبح ساحل، «مهدی دوستی»،استاندار هرمزگان عصر چهارشنبه در آیین تجلیل از داوطلبان فعال جمعیت هلال احمر هرمزگان که همزمان با روز جهانی داوطلب برگزار شد، گفت: باتوجه به اعتماد کاملی به مجموعه هلال احمر، تمام منابع مالی را به سمت هلال احمر هدایت خواهیم کرد که با بهره گیری از ظرفیت داوطلبان این جمعیت، فصل جدیدی از خدمت رسانی به مردم آغاز و امید در دل مردم استان زنده شود.  وی بیان داشت: به موازات این اقدام، روند صدور سند مالکیت برای ساکنان محلات فرسوده و کم برخوردار به عنوان حق حداقلی مردمان این محلات در حال پیگیری است.

استاندار هرمزگان با اشاره به نحوه خدمات رسانی هلال احمر در زلزله اخیر فین اظهارداشت: مجموعه هلال احمر از ساعت های ابتدایی وقوع زلزله در کنار ما و مردم بود و در خدمات رسانی به مناطق زلزله زده، بسیار خوب عمل کرد. وی با اشاره به اینکه به‌واسطه وقوع زلزله ارتباط مخابراتی ۱۰۵ دکل تلفن همراه و همچنین برق و آب ۳۸ روستا قطع شده بود، گفت: در همان ساعات اولیه با تلاش مجموعه دستگاه های اجرایی، ارتباط مخابراتی این روستاها برقرار و در کمتر از ۶ ساعت برق و آب تمامی روستاهای زلزله زده به جز ۲ روستا وصل و به مدار برگشت.

دوستی اضافه کرد: با گذشت کمتر از پنج ساعت، ۱۸۰چادر در ورزشگاه خلیج فارس به عنوان کمپ اضطراری برپا و امداد رسانی به مناطق زلزله زده‌ نیز آغاز شد. استاندار هرمزگان با تاکید بر عبرت آموزی و درس گرفتن از وقوع رخدادها به ویژه وقایع طبیعی گفت: باید به منظور مدیریت حوادث و بحران، سامانه ای طراحی و راه اندازی شود که در مواقع اضطراری و حوادث بعدی با چالش های دوره کنونی روبرو نباشیم. وی، تقسیم بندی خدمات رسانی به مناطق زلزله زده به پهنه های مختلف و تعیین ناظران ویژه در هر منطقه را یکی از عوامل مهم برای مدیریت منسجم این رخداد طبیعی عنوان و خاطرنشان کرد: مجموعه اقداماتی که در این محورها صورت گرفت، موجب رضایت‌مندی مردم شد اما باید تیمی قوی از داوطلبان مسلط به سامانه های نرم افزاری تشکیل و از ظرفیت آنان در این حوزه استفاده شود.

استاندار هرمزگان در پایان ابرازداشت: داوطلبان جمعیت هلال احمر رفیق روزهای سخت ما هستند و هر جایی که احساس نیاز شده است، در کنار مجموعه دولت و مردم بوده اند؛ لذا تکریم و تجلیل از جایگاه والای داوطلبان هلال احمر یک تکلیف است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها