یکی از سه توله یوز ایرانی تلف شد



پزشک معتمد مرکز تکثیر یوز آسیایی از تلف شدن یکی از سه توله یوز «ایران»(ماده یوزپلنگی که ۱۱ اردیبهشت در مرکز تکثیر یوز آسیایی فرزندان ماده به دنیا آورده بود) خبر داد.

            

به گزارش صبح ساحل، بهرنگ اکرامی با اعلام این خبر افزود: این توله از زمان تولد ضعیف بود و در این چهار روز افزایش وزنی نداشت‌ و بعد از کالبدشکافی، علت تلف شدن، ناهنجاری مادرزادی ریه سمت چپ و چسبندگی ریه تعیین شد.

وی اظهار داشت: توله های دوم و سوم از زمان تولد افزایش وزن خوبی داشته و تیم اجرایی و علمی مرکز تکثیر یوز آسیایی به صورت شبانه روزی تمامی رفتار ها و تغذیه توله یوزهای دوم و سوم و یوز ماده را بعد از جراحی رصد و پایش می کنند.

به گزارش ایرنا، ١١ اردیبهشت ماه «ایران» یوزپلنگ ایرانی در مرکز تکثیر توران واقع در استان سمنان سه توله یوز را به روش سزارین صحرایی به دنیا آورد.

به گفته محسن نقیلو، مسئول دبیرخانه برگزاری رویدادهای ملی و بین‌المللی سازمان حفاظت محیط‌زیست، فرزندان این یوز ایرانی با مشارکت مردم نام‌گذاری خواهند شد.

علاقه‌مندان می‌توانند از ۲۰ اردیبهشت ماه تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ از طریق سامانه پیامکی برنامه طبیعت ۳۶۰ شبکه دو سیما (۳۰۰۰۰۳۶۰) و یا سامانه http://Farzandan-e-iran.ir اسامی پیشنهادی را اعلام کنند. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها